2007-08-14

Tur i spel...

God morgon ! Jag sitter här och läser lite på Expressen.se... om en kvinna i Norrköping... som jag faktiskt nästan tycker lite synd om...

Hon köpte ett par lotter i somras, av en arbetskamrat... och när hon sedan fick veta att hon vunnit 3:e högsta vinsten... så blev hon ju givetvis glad... men också oerhört förvånad...

Förvånad eftersom högvinsten var en TRAKTOR från 1948 !!

Jag skulle vara väldigt glad även för en sån vinst... men det kanske mest är för att jag ALDRIG vinner någonting... inte ens det minsta, lilla... enda chansen för mig att vinna något... är ett sånt där lotteri med vinst varje gång...

Var ju ganska nyligen på Gröna Lund här i Stockholm... och jag lyckades... trots ett flertal försök... inte vinna något, varken den minsta nalle, en godispåse eller en stor chokladask...

Varenda en på Grönan tycktes släpade omkring på chokladaskar, med kexchoklad eller Toblerone... alla lika stora som "resväskor"... men INTE jag inte...

Det hade nog varit både billigare och bättre för mig... att ta alla pengar jag köpte lotter för... eller spelade upp på chokladhjulen... och köpa mig några kilo choklad eller godis i närmaste affär...

Det är en annan sak med detta också... bara för att jag har OTUR i spel... så innebär det absolut inte att jag har TUR i.... ja, ni vet vad ordspråket säger... om man vänder och vrider lite på det ;-)

Hur är det för er... har ni vunnit något kul eller spännande ?

Det finns ju så många olika lotterier m.m. här i Sverige och många verkar vinna... men jag känner bara en enda... han vann 150.000 kr på V75 för några år sedan... men det är också allt...

Visst kan jag förstå om folk inte alltid berättar öppet om när man vinner stora pengar... men jag känner t.ex. inte en enda som vunnit någon av alla de bilar som Bingolotto lottat ut de senaste 15 åren...

Ja, ja... kanske bäst att köpa ett par Triss-lotter på lunchen... efter den här bloggen måste det ju bara vara MIN TUR att vinna... lite grann i alla fall ;-)

Ha en fin tisdag !


Foto: Expressen, Lasse Svensson

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

**MY LIFE** sa...

JAG hade blivit glad för den vinsten.. haha..
Den traktorn är VÄRD pengar.
Hoppas hon är smart nog att sälja den..
Håller en tumme för DIN tur att vinna något.

Anonym sa...

Hejsan min go´e vän =)
Haha..ja nog hade jag blivit glad över traktorn, för jag vinner heller aldrig något....
Otur i spel, men tur i kärlek ;)
Det är inte fy skam det heller =D

Lämnar färska blåbärsmuffins och en termos kokikaffe =)
Ha en riktigt bra dag =)

Kramar till dig min go´e vän =)

Anonym sa...

Det hade varit en kul vinst, jag tror det var 1994, då vann jag 2 biljetter till Thomas (von Brömsen)revy 1&2 i en korsordstävling i GT, så har det blivit småvinster på svenska spel, men inget som man kan dra sig tillbaka på...tyvärr.

Ha en bra dag/Magnus

Anonym sa...

Hallojsan,
nej, jag har aldrig vunnit nåt heller. Fast jag köper väldigt sällan en lott.

Känner inte någon som har vunnit nåt större nån gång.

På jobbet köpte vi ett tag trisslotter utan större resultat. När vi hade tröttnat på det köpte vi 60 trisslotter på en gång.
Det resulterade i några småvinster som vi använde för att köpa lotter med som bara gav några småvinster, som vi använde för att.......

Du anar hur det slutade?

Yes, så var med det. Det blev 0 kronor vid bokslutet ;-)

Otur i spel = tur med kärleken?
Nej, jag känner ingen heller som kunde bekräfte det.

Ha en bra dag / Marion