2007-08-13

En besvikelse...

Tyvärr... jag måste nog säga det... lördagens 50-årsfest blev till stor del en riktig besvikelse... inte för att värdparet INTE försökte... men det blev liksom aldrig bra... tyvärr...

Det är givetvis trist att behöva skriva så... men jag vill faktiskt bara vara ärlig... det fanns förutsättningar till en trevlig tillställning, men som sagt... det räckte inte riktigt ända fram...

Det strulade redan från start... inbjudan hade sagt att allt började kl. 18... men när klockan passerat 7 hade fortfarande inte alla gäster dykt upp och när vi trots allt gick till bords... så var festföremålet som bortblåst...

Till slut... när mer än hälften av oss ätit upp förrätten... så dök de sista gästerna och "födelsedagsbarnet" upp... och då visade det sig att det inte fanns platser & dukning för alla inbjudna...

Måltiden fortsatte... men under större delen var varken värden eller värdinnan närvarande... de sprang mest omkring, tillsammans med några hjälpredor (gäster) och försökte få fram mat & dryck m.m...

Tyvärr gjorde även den extremt varma & fuktig lördagskvällen inte saken bättre... stor del av gästerna, liksom jag själv... satt mest utanför lokalen för att få lite svalka... och syre...

Maten var dock, i det stora hela OK... och efter kaffe & kaka hade värdparet engagerat ett livband... med 4 riktigt duktiga musiker inkl. ett stort lass med utrustning...

Får nog säga att jag inte alls kände mig riktigt "hemma" på den här festen... och den delen kan man ju INTE lasta värdparet för... men det blev liksom aldrig någon riktigt bra stämmning... i alla fall inte så länge jag var kvar...

Efter en stunds spelande av bandet, riktigt bra... med varierande låtar från framförallt 60- och 70-talet... följde självklart även den obligatoriska presentöppningen... tyvärr hade jubilaren, redan, vid det här laget nästan tappat rösten och det var nog tur att bandet hade en bra högtalaranläggning...

Jag tyckte nog, för egen del... att presentskörden var i lite tråkigaste laget... övervägande delen var olika stora paket innehållande öl... i alla upptänkliga varianter och former... samt även de obligatoriska whiskey-flaskorna... får väl alla när de fyller jämnt...

Enda roliga presenten, i mitt tycke... var en heldags rally-kurs... det lät väldigt kul... och den kommer säkert ge mycket mer än bara ont i huvudet (som av öl & whiskey)...

När klockan närmade sig midnatt... var det dags för oss att tacka för kvällen & maten... de andra fortsatte säkert festandet långt in på småtimmarna... men jag kände inte att det var något för mig... inte den här gången i alla fall... tyvärr...

Tror detta får räcka för nu... återkommer nog senare... jag måste bara försöka vakna till lite mer... eftersom det blev en ovanligt tidig uppstigning denna grå måndagsmorgon...

Have a nice day !!


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

=( det var ju tråkigt att höra att det inte var en bra fest.
men det kan ju bli så när det inte rikitgt fungerar.

ja, idag är det verkligen regnigt.
så himla friskt att andas...
gillar hösten... till skilnad från... dig t ex ;)
men då kan man kura ihop sig, ta uppfriskande
promenader.
ja..listan kan bli lång.

kram på dig och ha ändå en
jätte bra måndag!
kramar i massor, vonkan

**MY LIFE** sa...

Vill OSSÅ köra rally......
Hellre en hel veckas rally än all öl o whiskey.. fniss
Ha det gott
XENA

Anonym sa...

Ja, jag håller med dig... En och annan whiskey för sakens skull kan väl vara okej men det är roligare med något man antingen kan använda eller njuta av i vardagen, hur länge som helst eller en minnesvärd sak som sitter kvar i minnet...

Trist att det inte kändes som någon vidare tillställning då... Bra att man kan gå hem så att säga... Ha en bra dag nu och vakna till försiktit!!!