2007-08-23

Resedrömmar...

Åter har kvällsmörkret lagt sig... och jag tagit min tillflykt in under trappan... till min lilla hörna... och den är verkligen liten & trång... dessutom, det är väldigt varmt här inne...

Jag läste idag hos Manka.se att hans dagliga fråga handlade om att resa... DET skulle jag verkligen vilja göra... RESA... långt bort...

Att bara packa ner det allra nödvändigaste i en ryggsäck... och dra iväg... långt bort och länge... gärna någon lite mer strapatsrik resa... som t.ex. en av de där man kan åka till Afrika med buss...

Tror de kallas "Rosa Bussarna" (länk)... i alla fall såg jag en sådan i stan helt nyligen... även om just den mer såg ut som någon slags följebil... som de har när de färdas genom någon otillgänglig plats i t.ex. öknen... eller uppe i bergen...

Jag har suttit och funderat en lång stund nu... och det är skönt att kunna drömma sig bort för en stund... från vardagen och alla dess bekymmer... att fritt få fantisera om att följa med genom Afrika... eller varför inte, bort till Indien & Nepal...

Enda haken... varför gjorde man inte det när man var yngre... tog chansen att sticka ut och SE världen... nu är tiden knapp och det är så mycket annat som livet har i beredskap... att det inte är lika lätt längre... att bara dra iväg... på ett äventyr...

Men kanske kommer det även en dag här... ett tillfälle att göra även detta... när sånt som håller en låst i vardagen... inte heller, längre är som förut... bäst att låta den drömmen finnas kvar i bakhuvudet...

Åhhhhh... tänk så mycket man skulle kunna få se och UPPLEVA... få än fler insikter och nya erfarenheter... möten med människor man aldrig annars skulle fått se eller träffa... än möjligen via TV:n...

Får nog erkänna att jag är grymt avundsjuk... på alla dem som haft möjligheten att besöka andra kontinenter... själv har jag (hittills) bara besökt ett fåtal länder i Europa... och det finns ju så mycket MER... att se på vårt jordklot...

En dag... ja, då måste denna dröm gå i uppfyllelse... i nuläget är den nog mest bara en omöjlighet... av flera olika skäl...

Nu känner jag att gårdagens alltför sena sittande här vi datorn (sov bara 2 timmar) börjar ge vissa tröttthetssymtom... så, för att inte flumma ut för mycket även kväll... så är det nog strax dags... att krypa till kojs... och få lite "skönhetssömn" ;-)

Till er som är uppe ett tag till... Ha en fortsatt bra kväll... och till er andra som också tänkt försöka sova lite grann... God Natt !

Foto: Tierra


BloggRegistret.se

2 kommentarer:

**MY LIFE** sa...

Det är långt ifrån försent för dig vännen.
När jag var på maldiverna kom det en tant på 84 år dit. Reste själv. Hon sa som så.. Nu har jag sett så mkt elände i livet att jag vill få se paradiset innan jag dör.
Alla var lite oroliga när hon kom men hon var med på div turer och aktiviteter. Det är långt ifrån över med dina chanser Tierra..
KRam
XENA

Anonym sa...

Om man vill vara lite teknologisk kan man reser i fantasin kan man ta Google Earth till hjälp :) Jag brukar ta femminutersresor på mina raster på jobbet. Mt S:t Helens är coolt! Ha en bra helg!