2007-08-30

Uppryckning...

Jo... jag satt här tidigt på jobbet i morse... redan strax efter klockan 6... och funderade lite... lät tankarna fara omkring...

Det har väl kanske varit lite väl mycket depp... här i min blogg på sistone... visserligen av förklarliga skäl... men jag tänkte nu att det kanske var dags för ett litet försök... till uppryckning...

Eller kanske rättare sagt... jag måste göra ett försök... att hitta min väg tillbaka till spåret... och behålla mitt fokus och tålamodet... för all kraft kommer behövas... både för ord och handling...

Jag ska ta en fridag... en dag för BARA mig... en dag att möta livet & ljuset... om än bara för just en dag... ge mig själv tid att KÄNNA att jag lever... i ord, handling och bilder...

Jag smiter helt enkelt iväg... skolkar från jobbet... glömmer allt vad datorer & sånt heter... ta min tillfälliga tillflykt ut i skog & mark...

Jag har ju varit där förr... och det ger både kroppen och själen lite nödvändigt andrum... upplevelser och njutning... frisk luft, kanske sol & värme... stillhet & tid för tankar...

Vad jag säger och menar är alltså... jag tar en kort paus... från jobb & blogg... i alla fall en dag... typ, i morgon fredag... och det kan ju vara bra att veta, så ni slipper komma förbi och kolla i morgon ;-)

Måste säga... TACK för stöd & kommentarer... tyvärr har jag inte alltid haft orden eller sinnesstämmningen att skriva tillbaka... men hoppas att jag ska kunna bli bättre på det...

Jag lovar återkomma... förhoppningsvis kan läget både kännas och se ljusare ut efter denna lilla paus... och jag vill redan nu passa på att, till er ALLA, säga...

Ha en riktigt trevlig & skön helg !


Bilden hämtad från filmen "Underbara älskade"... en film jag för övrigt bara måste se... så snart ett tillfälle ges...

BloggRegistret.se

13 kommentarer:

Anonym sa...

åååå...vad härligt!!! =)
det gör du helt rätt i.

hoppas du får läka lite och
bara rå om dig själv en stund.

kommer tänka extra mkt på dig i morron
då du gör... vad du än vill göra =)

kram på dig och trevlig helg snutt.
...veronicas hörna...

Anonym sa...

Det låter ju bra! Att ta en timeout med sig själv... Hoppas att funderingar och planer kan få mogna till och bli till handling!

Ha en riktigt bra morgondag och helg med!!!

Anonym sa...

Det tror jag alla behöver då och då.Hoppas du kommer tillbaka och känner mer glädje i livet.
Ha det så fint du också/kram

Anonym sa...

Det tcyker jag du gör helt rätt i Tierra, en fridag bara för dig.
Alla behöver det för att ladda batterierna eller bara för att varva ner lite då & då.
Känner jag att det rullar för fort på med det som har med mitt egen välmående att göra, så tar jag med en fridag eller 2.

Ha en bra tid med själv/Magnus

**MY LIFE** sa...

Go for it...
Alla behöver det ibland..
När jag mår lite bättre ikroppen ska jag göra något liknande.
Kanske nästa vecka ngn dag om det blir sånt där fint höst väder.
Ha det så bra, krama en tall och vinka åt en ekorre, nicka åt en älg och ha det underbart
XENA

stella sweden sa...

Tänker offra en häst till Gudarna så att jag får mod att ta en dag ledigt!

Sliter som du så jag förstår precis hur du känner dig, (tror jag).

Ibland blir det bara för mycket.

Pussa på en älg! Säg hello till en ekorre och ta hela jävla skogen i famn! Me,Copycat!

Ha det så bra!

Anonym sa...

God morgon min vän =)
En "fridag" skulle alla ta lite då och då....
njut av din "fridag" =)
Önskar dig en riktigt underbar helg,tilsammans med familjen, lämnar en korg full med med helgmyspys i, kramar =)

Anonym sa...

Hej bror min..;) hoppas din dag i skogen blev vad du förväntade dig?
Ibland ser man inte skogen för alla trä´n ..
Hoppas du använder dig av lösenorden för att gå in till mig & hälsar på? *kram*

Anonym sa...

en underbar film..
och ta rätt på din dag..trevlig helg kram

Anonym sa...

Stora stora kramen till dig! Hoppas du rymde - om än "bara" för en dag. Stillheten i skogen så här års är läkande.

Anonym sa...

Hallå? Kom tillbaka nu???

Indriel sa...

Kära vän...En dag i skogens famn kan göra under för Själen och ge utrymme för nya tankar i knoppen - jag hoppas att du fann ett par timmars ro med dig själv!

Anonym sa...

God morgon min vän =) Tittar in och önskar dig en bra dag, lämnar en frukostbricka, kramar =)