2007-08-03

Snart helg...

Fredag morgon och den första arbetsveckan är snart avklarad... och jag ska väl knappast klaga... det har faktiskt varit ganska lugnt... och det känns bra att få en liten mjukstart så här efter semestern...

Jag misstänker dock att det nog kommer bli lite mer att göra redan i början av nästa vecka... för då lär väl de allra flesta hitta tillbaka till jobbet... det är bara att inse faktum... sommaren 2007 lider väl nu mot sitt slut... och den lär knappast gå till historien som den allra soligaste eller varmaste precis...

Helgen är på gång... vad händer då ?... Jo, som flera av er säkert vet pågår just nu Pridefestivalen här i Stockholm och i morgon lördag är det dags för den sedvanliga Prideparaden på Stockholms gator...

Måste erkänna att den faktiskt är väldigt rolig att titta på... och det är jag knappast ensam om att tycka... brukar vara ca 400.000 andra människor som gör detsamma...och som går ut på gatorna för att följa paraden... jag lovar försöka ta med kameran ;-)

Hoppas dock att vädret blir lite roligare än just nu... mulet, grått och småregnigt här i huvudstaden... men, "efter regn kommer solsken" brukar man väl säga...

Jag tycker det är bra att denna festival hålls årligen... jag är, som ni säkert vet, hetrosexuell... och jag har inga som helst problem med att acceptera andra människors sexuella läggning... jag respekterar alla människor utifrån deras personlighet... och dömer ingen för att de tycker om någon av samma kön...

Dags att göra lite nytta... och dessutom måste jag försöka få i mig lite av kaffet i koppen som står här intill datorn... innan det kallnat helt... kallt kaffe är inte gott... även om det finns de som hävdar att man blir vacker av kallt kaffe...

Ha en bra fredag !


Bilden är hämtad på Internet

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hello!

Har själv aldrig varit på nån av de festivalerna. Inget som intresserar mig heller..faktiskt. Men som du vet....ha rjag inte heller några fördomar om den sexuella läggningen.

Kram på dig och ha en trevlig helg!
- vonkan

Anonym sa...

Hej Tierra

Tack för besöket och utlåtandet av bilderna, alltid lika skoj och värmande med fina ord om bilder och lika skoj med nya besök.
Håller med dig i att man ska respektera människor utifrån deras personlighet och egenskaper, många är nog snabba med att döma folk på förhand som det är svårt att ändra på.
Ha en bra dag / Magnus

Anonym sa...

Min man spelade Pride Masters igår och jag var caddie. På lördag ska vi förmodligen göra som du - titta på paraden - för första gången. För mig handlar det om allas lika rätt oavsett kön, etnicitet, religion eller sexuell läggning. Alla är vi människor.

Anonym sa...

Förresten...om vi hinner ska vi kolla in Nyfiken Gul. Vädret ska ju bli bra. Trevlig Helg.... Vi kan ju vinka i vimlet ;-)