2007-08-09

Ett steg upp...

Jaha... så har jag då gjort det igen...

Jag kände plötsligt en sån obetvinglig lust... att uppgradera min fotoutrustning... en aning i alla fall... och nu är det beställt...

Det blev nätbutiken Dustin Home... som fick den stora äran att leverera den nya kameran med tillhörande objektiv... jag har inte handlat därifrån tidigare, men det ska säkert gå bra...

Vad jag köpte ? Jo, som ni kan se på bilderna här ovanför... och här nedanför... det blev en Canon EOS 30D inkl. ett enklare objektiv på 18-55 mm... samt ett till från Sigma på 70-300 mm...

Kanske inte så stor skillnad... när det gäller upplösning på denna kamera jämfört med min "gamla"... men en betydligt mycket mer gedigen kamera...och en hel del bättre prestanda i övrigt också...

Nu saknas nog bara ett batterigrepp och en hygglig extern blixt också... så blir det nog riktigt bra...

Ska bli roligt att se vad den klarar av... så snart jag fått bege mig ut och testa lite... jag får återkomma sen med bilder...


Ja... jag vet... det bor nog en "liten, liten" Shopoholic i mig... ;-)



BloggRegistret.se

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så nu ska det bli ännu finare bilder då? *sneglar avundsjukt*

Anonym sa...

liten...fniss...snarare lite större...fniss.. Såna inköp gör vi liksom en gång var tionde år... Men okej, jag vill.... Fast vad jag vill och katten vill.. äh... man får inte som man vill jämt bara... Men det ska bli spännande att se vad den kan göra... Lycka till!

Anonym sa...

Åh, en sån vill jag med ha, och du ska absolut inte känna dig ensam om att vilja köpa saker, jag är precis lika dan, nästa år har jag en ny sak..tror jag ;)

Ha en bra fortsättning på kvällen
//Magnus

Ella sa...

Å vad kul med ny kamera. Canon är bäst, jag har en 350D som jag var jättenöjd med, skulle tro att denna är bra mycket bättre.

Grattis!

Anonym sa...

Kul! :-)

Hoppas du blir nöjd - ser fram emot att se bilder på bloggen sedan! Själv får jag stå ut med min mobilkamera och min lånade gamla Sony som ser ut som ett rymdskepp. Lika smidig är den dessutom... men men...

Dustin är bra! Du kan andas ut! ;-)

**MY LIFE** sa...

*sjunger*
Avundsjuk jag är så AAAAvundsjuuuuk.

Fast bara tills jag ser prislappen ;)

Självklart vill jag osså ha en ny men det får vänta. Nu finns annat som hägrar.
Ser fram emot massor av fina bilder. Du tog ju så fina med din *gamla* Hmmm synd att kalla den gammal men ändå *haha*
Ha det gott
XENA

Anonym sa...

God morgon min vän =)
Vad roligt =), ser fram emot nya bilder som du tagit med din nya kamera =)
Du har alltid så fina bilder, du skulle nog bli fotograf på heltid =)
HHa en riktigt trevlig helg med familjen, lämnar en korg full med myspys i och kramar till dig och din familj =)