2007-06-05

Svettig natt...

I natt har jag verkligen inte sovit mycket... satt först uppe lite för länge vid datorn och skrev... och fick ta små avbrott ute på altanen då och då, eftersom det var olidligt varmt inne i mitt lilla datarum...

Och det var inte bara där inne det var varmt... efter det soliga och fina vädret igår... så stannade värmen kvar... långt in på de sena timmarna i natt... vilket gjorde det omöjligt att somna...

Tyvärr kunde jag inte heller öppna något fönster på vid gavel... då finns det två katter som definitivt skulle ta tillfället i akt... och sticka ut på en nattlig utflykt...

Om jag hade kunnat... ja, då hade jag nog satt upp en hängmatta utomhus... mellan två träd... eller kanske tagit ett liggunderlag & sovsäck och lagt ute på altanen... och sovit där...

Det är inte många timmar som mörkret råder just nu heller... och innan jag till slut lyckade hitta en viss ro i kroppen och svalka för huden... så hade morgonljuset för länge sedan väckt alla naturens "miljoner" småfåglar...

Det gjorde ju knappast saken bättre när det gällde att få somna in en stund... och det gick nog inte många minuter... innan klockradion vaknade till liv... med en nyhetssändning kl. 06:00...

Men, man får vara glad ändå... för jag måste erkänna... att jag hellre har det så här soligt och varmt... än motsatsen...

Nehe... nu är det dags att jobba lite... i kväll är det bal i skolan för näst äldsta dottern... och i morgon... ja, då är det ju en ledig dag igen... och självklart... icke att förglömma - Sveriges Nationaldag !

Ha en fin tisdag !

4 kommentarer:

Eligius Virtue sa...

mycket bra
God

Anonym sa...

Mmm...det är verkligen högsommar värme..det känns lite kämpigt faktiskt..för man orkar inte så många knop..ha en trevlig vilodag morgon..kram /Anna-karin

K sa...

Önskar dottern en härlig balkväll!

Anonym sa...

Jobbigt när man inte kansova. Du kan ju köpa ett myggnät kanske? Då kommer ju inte katetrna ut.
Ha en fin kväll och en härlig nationaldag=)