2007-06-08

Sommartorpet...

Alltså... det här måste ju helt enkelt bara vara den absolut perfekta kombinationen... snacka om sjöutsikt - En husbåt !

Det här lilla söta sommartorpet... lyckades jag fånga på bild nu häromdagen... mitt ute på Riddarfjärden i centrala Stockholm.

Visserligen såg de ut att vara på väg åt fel håll... in mot Slussen... men när de närmade sig järnvägsbron och insåg faktum... den går INTE under... så vände de och fortsatte tillbaka in i Mälaren...

Ett vanligt sommartorp... eller landställe är nog inget för mig... jag har inte tålamod att vara på samma fläck hela tiden... semester och ledigheter ska tillbringas med att upptäcka helt nya saker... besöka spännande och intressanta platser... berika LIVET helt enkelt...

Så sakteliga lär man sig... att se, uppleva och våga... ta för sig av allt som finns... och ge livet en meningsfull och ljusare tillvaro...

Ha en trevlig helg !


Foto: Tierra

4 kommentarer:

Maria sa...

Åh, jag skulle älska att bo där, vatten är mitt element!

Anonym sa...

Jag och sambon har kollat p åen husbåt, som båda vill ha. Det hela handlar om pengar :-(
Ha det fint!

Anonym sa...

Tack för att du tittat in på min blogg :-) Vilka fina bilder du tar! Husbåten var ju jättehäftig! En sådan skulle jag kunna tänka mig att ha. Ha en bra dag!

Anonym sa...

Haha, den där såg ju allt annat än sjövärdig ut! "Kommandåbryggan" såg ut att luta betänkligt den med.. Men kul grej! Såg en liknande skapelse förra året men hade inte med mig kameran då! Bra bild! :-) Sommarbild!