2007-06-22

Skinande blank...

I den ensamma....sena natten...

Det är dags igen... att putsa ytan...
Att polera... att få den spegelblank...

Inte en skråma... och inte en spricka...
Utan smuts eller prickar... helt fläckfri...

Ett helt intakt skal... ut mot världen...
Innanför är uppror... utanför är stilltje...

Fasaden ska visas upp... och granskas...
Inget får synas... allt är som vanligt...

Hur länge håller ytan... hårdhet & styrka...
Sprickan kan vara nära... bara tiden vet...

Fortsätter putsa... allt ska bli så fint...
Ingen ska se... annat än fasaden utåt...

Insidan gråter... sluter ögonen i mörker...
Hur länge... innan ljuset kommer...

Gryningsljuset... som bryter genom...
Den spegelblanka ytan...

9 kommentarer:

Anonym sa...

=(
kram

Anonym sa...

Hoppas snart att allt vänder så du inte behöver ha något annat skal än det som verkligen är du.
Jag vet hur det är att leva med en ständig fasad.
Önskar dig all lycka
XENA

Anonym sa...

Någon form av skal har människan nästan alltid, som skydd, som hjälp.. Det är när skalet känns på tvingat och det inte längre är så säkert att det är till någon hjälp, kanske tvärtom som det blir svårt oxå svårt att få av sig... För hur kan det bli då?!

Stark och målande beskrivning

Anonym sa...

Vackert skrivet! Och sant. Ha det bra!

Ninaw sa...

Oj.. såna tankar. Känner igen.

Apråpå tankarna om midsommar.. passar rätt bra in på de raderna jag själv skrev om midsommar.. haha!

Hoppas helgen trots allt varit till belåtenhet och att tyngden lättar!

Tack för din fina midsommarhälsning på bloggen! Kram!
/Nina

Anonym sa...

Hej, tog en liten snabbtitt runt i bloggvärlden och hamnade hos dej. Sätter mina avtryck (")(") här bland dina vackra bilder och ord.

**MY LIFE** sa...

Hoppas helgen varit bra.
Du har inte synts till idag så man undrar ju hur det var..
Hos mig är det skit skrot o elände vilket du kan läsa om på min blogg
Ha det gott
XENA

Anonym sa...

Hoppar bara in och önskar dig en fin kväll/kram

Anonym sa...

Hej, tack för att du skrev i min gästbok... hoppas du hittar nåt av intresse på min blogg.
Ha det bäst