2007-06-27

Kejsarens nya kläder...

Så var det som vanligt igen då... grått, trist och regnigt... och jag sitter här framför datorn igen... trött och dessutom snuvig... vilket också är som vanligt numera...

Sitter och funderar kring det där bröllopet vi är inbjudna till... och det känns inte helt bra... det verkar bli ett stort "evenemang" med många inbjudna, kanske upp emot 50-60 gäster...

Jag trivs inte riktig i sådana "stora" sammanhang... och inte blir det bättre av att det enligt inbjudan är kostym som gäller... jag känner mig mest bara obekväm och stel i sådana kläder...

Jag vet att både den blivande bruden, brudgummen och deras barn har låtit sy upp fina & nya kläder inför detta... och det kommer som sagt bli ett "stort" kyrkbröllop...

Själv äger jag inte en enda kostym... nej, faktiskt inte ens en vanlig, enkel kavaj... och jag trivs definitivt inte i den typen av kläder...

Jag hade en svart kostym i samband med en begravning för drygt 2 år sedan... men den var högst tillfällig i min garderob... och den var säkert inget man hade kunnat använda till detta tillfälle... om den nu hade funnits kvar... vilket den ju inte gör...

På något sätt skulle jag helst vilja undvika att gå på bröllopet... men jag vill ju knappast göra min kompis besviken och dessutom har jag sedan länge lovat att fotografera hela kalaset...

Vet inte riktigt hur jag ska göra... hade varit så mycket enklare om det varit någon man inte känner... eller om de inte bestämt sig för ett så stort och formellt bröllop...

På något sätt kommer det säkert lösa sig... men just i detta nu, så känns det inget vidare... jaja, får väl fundera hur jag ska göra...

Strax dags för möte här på jobbet också... jag ska väl förbereda lite innan dess och jag får väl därför säga...

Ha en bra dag !


Just det, bilden ovan... Nej, jag lovar... det är INTE jag ;-)

5 kommentarer:

**MY LIFE** sa...

Släng inte ut en hel massa pengar på något som du inte vill använda igen. HYR istället. Då kan du få något jätte snyggt utan att du behöver ha det till att samla damm senare i garderoben.
Kram
XENA

Anonym sa...

Hej snutt.
Tråkigt att du känner så.
Du verkar stänga in dig helt... =(

Du kommer nog få det trevligt på
bröllopet.
Och du är ju så bra på att fotografera.
Dina bilder blir verkligen jätte fina.

Jaså...det är inte du på bilden... men jag slår vad om att du är minst lika fin som han ;)

Kram på dig och ha en bra dag.
/vonkan

Anonym sa...

Ibland är det ju så himla svårt att ta sig över murarna man byggt upp. Sen när man ändå väl gjort det så känns det sååå himla skönt.
Hyr en kavaj och som fotograf kan du ju alltid gömma dig bakom det uppdraget om det blir trist. Å andra sidan vilket vapen att skapa kontakt med...

Anonym sa...

Instämmer med övrig men jag är mer positiv än så... Att hyra kostar nästan lika mycket som att köpa både byxor och kavaj på dressman och jag tycker att du gott kan unna dig det, även om du inte trivs i det, du kan ha nytta av det vid andra tillfällen...

Svart går alltid bra det man förändrar är tillbehören beroende på om det är bröllop, begravning, dop osv... Alltså, skjortfärger/material och slipsfärger och så vidare...

Let some positiv spirit reach you!!!

Ella sa...

Å jag känner igen känslan. Vissa saker vill man bara inte men ofta visar det sig att det blir rätt trevligt ändå, oftast är det faktiskt då man får som mest roligt. Trots obekväma kläder eller för små skor. Vem vet, när du väl följt Marias råd kanske du till och med känner dig som en annan människa i dina nya kläder.