2007-06-17

Skitsöndag !

Ja... ni ser ju själva på bilden ovanför... varför det verkligen finns skäl... till att kalla detta för en riktig skitsöndag... *suck*

Ibland tror jag... att livet jävlas med en... bara för att man ska ha nått att blogga om... eller vad tror ni ?

Hur som helst... jag ville vara lite "snäll" idag... tänkte att det nog var dags att köpa en ny säng till den yngsta... eftersom den hon hade, nästan rasade ihop helt häromdagen...

Sagt och gjort... bort till IKEA... behöver väl knappast tala om att jag INTE direkt var ensam där... en regnig dag som denna... fullt av folk överallt men vi lyckdes till slut ändå hitta en passande säng och några andra "viktiga" småsaker...

Så här långt var allt frid & fröjd... jag lyckades t.o.m. hitta en ledig lastplats och stuvade in sängen... vilken gick in i bilen...

I alla fall NÄSTAN... för när jag stängde bakluckan... faktiskt relativt försiktigt... så hördes plötsligt ett PANG !

En explosion av glas... små, små bitar... for omkring överallt... hela glasrutan i bakluckan sprängdes i bitar... allt för att sängen, tydligen stack ut lite för långt... och tror knappast jag behöver förklara vilka "vackra" ord som nu yttrades...

Vi satte oss dock snabbt i bilen och åkte hem... ingen större idé att stå kvar där och fundera (läs: skämmas) och jag har nu tillbringat stor del av kvällen med att försöka täcka över hela bakluckan med plast... så det inte ska regna in...

Det kommer nog ta sin lilla tid att få detta lagat... och jag vet just nu inte heller hur sånt här hanteras försäkringsmässigt... det lär jag få lov att kolla upp under morgondagen...

Som sagt, en riktig skitsöndag... och jag skulle nog inte gått upp ur sängen idag... då hade detta inte hänt...

Nu ska jag ta en tur runt bland bloggarna... jag är inte heller denna kväll särskilt trött, mest bara less på saker & ting... men jag kanske börjar bli van... eller nått...

På återseende i morgon !


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

3 kommentarer:

Maria sa...

Maximalt med otur!! Förstår att du sa en hel del fula ord och inte alls är trött idag. Hoppas att nästa vecka börjar bättre än vad denna slutade. KRAM

**MY LIFE** sa...

Hmmm..
Stackare, hoppas du kan få det fixat fort.
Lite vansinnig jag hade blivit om det var jag.
Ha en bra forts. på veckan
**XENA**

Anonym sa...

Jag hade också gjort som du - åkt därifrån illa kvickt. Efter en lång harang av svordomar såklart! Hur gick det för dig då? Klarade du dig från glassplitter? Hoppas att idag blir en bättre dag!