2007-06-11

Framför mig...

Värmen och solen är här...
Framför mig ligger sommaren...
Ändå känns det svårt...
Nu mer än tidigare...

Snart är dagar fyllda av ledighet...
Snart kommer ångesten...
Av att inte ha nått att göra...
Att inte kunna gå undan...

4 veckor av tankar...
28 dagar av saknad...
672 timmar av längtan...

Tillbaka till livets spår...
Åter i vardagens vandring...
I nuet och det som kommer...

Solen som värmer allt...
Ljuset visar vägen fram...
Livet som det blir...
I tålmodig väntan....


---------------


Bilden "lånad" på Nätet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Semester är inte bara dans på rosor.
Många är dom som känner det som en plåga.
Själv ska jag gräva ner mig i mitt målande

Anonym sa...

Tack min vän..
Antar att jag kan räkna in även dig bland mina vänner..
Ett sorgligt faktum hur många som inte var det..
och dessutom anmälde mig två ggr..
Så är lite försiktig nu.. Hoppas din ledighet blir bättre än du förutspår.. Du var positiv och glad efter din förra semester hoppas det blir detsamma nu..
lägger till dig på mina länkar nu hoppas okay..
Kram Night lady