2007-06-08

Kära dagbok...

Ännu en solig morgon och det kommer säkert bli minst lika varmt som i går... vilket nästan blev lite för mycket... när jag stod ute i solen, på skolgården, och väntade på den nyblivna studenten...

Allt gick i alla fall bra och vi lyckades, som tur var, komma i tid in till Sergels Torg och fontänen... innan ALLA andra kom dit...

Nu var det väl kanske bara ett par stora lastbilar med flaken fulla av lyckliga studenter och sedan vi... i min vanliga bil... dock för dagen utsmyckad med ett antal flaggor... och med musiken dunkande på allra högsta volym... samt fylld av ett gäng mycket lyckliga, glada och stojande studenter...

Totalt sett en ganska bra dag med andra ord... och ändå en liten påminnelse om att det är nu det börjar... SOMMARLOVET...

Säkert skönt för dem som får det... men för egen del har jag nog lite tveeggade känslor inför detta faktum... och snart är det ju dessutom semestertider... med allt som det innebär...

Nog om det för nu... den dagen, den...

Det är väl dags att jobba kanske, jag var ju borta nästan hela dagen igår... så det finns säkert ett och annat här som kräver min odelade uppmärksamhet... *öppnar Outlook försiktigt*

Okey... "bara" 24 olästa mail... jaja, bäst att läsa dem då... jag får försöka återkomma sen... måste ju hinna läsa lite bloggar också...

1 kommentar:

Anonym sa...

Sol kan det aldrig bli för mycket av! :) :) Glöm aldrig det! Längtar tillbaka till den dagen då jag tog studenten.....vilken lyckokänsla det var!!
kram o trevlig helg!