2007-06-08

Favvo...

"Inte ett moln
Så långt ögat kan nå
Inte en droppe regn
På flera dar"

"Med en glass i min mun
Och med sandaler av plast
Går jag i solen
Och tänker på dig"

"Ljusblåa dagar
Seglar förbi"

"Sommaren är kort
Det mesta regnar bort
Men nu är den här
Så ta för dig
Solen skiner idag
Hösten kommer snart
Det går med vindens fart
Så lyssna på mig
Solen skiner kanske bara idag"

"Vattnet är varmt
Och luften står still
Jag sitter i skuggan
Och läser gårdagens blad"

"Snart är det dags
För ett hopp i det blå
Få bort sanden mellan tårna
Och svalka min kropp"

"Sommaren är kort
Det mesta regnar bort
Men nu är den här
Solen skiner kanske bara idag..."


"Sommaren är kort"
Tomas Ledin

Foto: Tierra (Hötorget 2007-06-06)

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså - på den bilden kan jag hålla med om att de såg lite festliga ut - som en installation - men annars är de där gummitofflorna det fulaste mode jag någonsin sett tror jag! Och då räknar jag med 80-talets axelkuddar och mintgröna korta kavajer... ;-)