2007-06-26

Det enda jag vill...

Jag sitter här på min plats, i min kontorsstol framför bildskärmens flimrande... och förmår mig inte göra någonting... alls... allt jag vill är att vara någon annanstans... bara inte här... och tankarna far iväg igen... som så ofta numera...

Jag vill vara UTE...
vill vara i SOLEN...
vill känna VÄRMEN...
vill bli bländad av LJUSET...
vill känna VINDEN...
vill smaka på LIVET...

Jag vill UPPLEVA...
vill VÅGA...
vill LÄRA...
vill NJUTA...
vill LEVA...

Jag vill UTFORSKA...
vill ut och RESA...
vill få lära KÄNNA...
vill få VARA JAG...

ALLT detta och mer därtill...
ALLT detta innan det är för sent...

Det är det ENDA jag vill...
NU mer än någonsin...


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så starkt... Så vackert...

Och tänk – Allt detta och lite till, bara väntar på dig.

Ditt mod.

Din förmåga.

Ditt avstamp.

Det finns...

Det är du som ska våga öppna ditt hjärta för det.

Livet, alltså.

All lycka till – För du är värd det!

Kram från Camilla

Anonym sa...

Så sant!!!

Och det är du som ska ta emot det och genomföra det!!!

Ha en bra kväll!