2007-06-14

Kära dagbok...

I natt har det regnat... jag vaknade flera gånger under natten... låg där i mörkret, tyst och stilla... och lyssnade på hur de stora vattendropparna träffade fönsterbrädan... varje droppe slog hårt mot plåten...

En gång gick jag upp... undvek att titta på klockan... ville inte veta vad den var... ute var det redan ljust, även om regnmolnen säkert gjorde det mörkare än normalt... tunga droppar föll...

Satt en stund vid köksbordet och tittade ut... drack lite kallt vatten ur ett glas och funderade över allt som händer och sker...

Gick tillbaka till sängen och kröp ner under täcket... omslöt min trötta kropp med det fortfarande varma täcket... och somnade till slut om... för en, som det verkade, kort stund...

Det blev en blöt morgonpromenad... regnet hade visserligen upphört när jag gick ut... men asfalten var svart av vatten och jag fick kliva runt massor av spegelblanka vattenpölar... med hunden i släptåg...

Kan väl inte direkt påstå att jag känner mig så utvilad idag... och dessutom har värken i mina leder ökat igen... hade hopp om att solen och värmen skulle göra den bättre, men...

Nu påkallar jobbet min uppmärksamhet... jag får väl sluta skriva för nu... lägga ner mina funderingar och tankar i den stora skrivbordslådan... och fortsätta vid ett annat tillfälle...

3 kommentarer:

**MY LIFE** sa...

Önskar jag kunde lämna över lite läkande örter från min djungel..
Får istället skicka mina tankar och förhoppningar att du slipper ha så ont resten av dagen
**XENA**

Anonym sa...

I mörkret kan dom tungaste tankarna bli till en vana..i nattens lugn kan man veta så väl vad man vill och behöver..i natten kan man vara sig själv../kram Anna-karin

Anonym sa...

Va jobbigt att vakna under nattenoch behöva kliva upp.Hoppas att även din värk i leder avtar lite grann. Det kanske beror på alla upp och nedgångar i vädret.
Ta det försiktigt och försök vila/kram