2007-06-05

Korridorsnack...

Visst är det konstigt... de mesta och flesta av alla de olika problem (läs: möjligheter) som uppstår på dagarna här på jobbet... de löser man både enklast och snabbast, antingen i korridoren eller uppe på taket... i "rökrutan"...

Inte på alla dessa möten som man springer på... inte med mail eller telefonsamtal... NEJ, bäst löser man alla problem... öga mot öga... genom att träffas i informella och VERKLIGA möten... utan en dator med bildspel i Powerpoint...

Inte så konstigt att det därför fungerar så dåligt... när ens kollegor sitter runt omkring, på andra platser inom Sverige... eller i flera fall, i andra länder ute i vida världen...

Tänk om all den inproduktiva tiden man får lägga ner på möten & telefonsamtal... i stället kunde användas på ett bättre sätt...

Suck... det var ju inte direkt meningen... att jag skulle sitta här och bli irriterad och sur... men vad sjutton... jag kan ju inte bli annat ibland... när det strular...

Ha en fin kväll !


Foto: Tierra-on-the-mobilephone (återanvänder en "gammal" bild)

1 kommentar:

Milla sa...

Jag känner igen det. Jag lever ju i den sista tillvaron du beskriver, tyvärr. Mina kollegor är spridda lite överallt och nu börjar kontakterna bli globala också. Det är roligt när det funkar, men de där spontana, informella mötena som kan ge sådan kick - de saknar jag ofta, ofta. Undras om Second Life skulle funka ?!