2007-06-13

Sommarplåga...

Det finns mycket man kan säga om Markoolio... men nog sjutton kan han skapa riktiga hitlåtar... som t.ex. nu senast... årets riktiga sommarplåga... "Ingen sommar utan reggae"

Den spelas just nu överallt i radion och jag misstänker att många går omkring och nynnar på denna låt just nu... och jag får nog trots allt hålla med, det är en bra låt som fastnar snabbt...

Visst är det nog den "perfekta" sommarlåten han skapat... och om man på detta sätt, i en blogg, uppmärksammar en låt om reggae...

Ja, då måste man ju helt enkelt bara ha en bild på den person som personifierar denna musikstil... Bob Marley...

Markoolios officiella hemsida hittar ni här

Bob Marleys officiella hemsida hittar ni här

Nu ska jag nog fylla på kaffekoppen... återkommer senare... och fram tills dess... får ni...

Ha en fin onsdag !

5 kommentarer:

Maria sa...

Markoolio är inte "my cup of tea", men jag kan bara hålla med, låten fastnar verkligen. Kan komma på mig att sjunga med när den spelas på radion och ibland även när den inte spelas...

Anonym sa...

Jag tycker om låten och gillar Markoolio.Tycker han är duktig.

Ninaw sa...

Neeej.. nu har jag inte hört den låten. Men jag kan inte tänka mig att den är bra om det är markolio som gjort den.. usch hans rappande känns bara fööör jobbigt. Tacka vet jag Bob Marley! ;)

Anonym sa...

Ack ja... Vilken plåga! När skaran småstjärnor nynnar på den är jag ilka tvungen att smurfa upp i en falsett med 'Saft, saft hallonsaft... Då blir det tyst. En stund ;) Smurfkram!

Anders Ebefeldt sa...

Jo jag har funderat lite över den här låten jag med :) Det som jag tycker kan vara lite konstigt är att ingen reagerar mer över texten, markolio är ju ändå rätt känd för att gå hem hos barnen. Är det då rätt att sjunga om att dricka hemkört och cola, vara lite lullig var dag. Såklart att inte texten är särskilt grov i jämförelse med mycket annat, men markolioos fans är väl till största delen barn? Så jag tycker det känns lite konstigt.