2007-06-13

En livboj...

Man kämpar sig själv fram genom livet...

och ändå finns det så många där ute... som jag skulle vilja kasta en LIVBOJ till... ge dem all kraft och styrka jag bara kan...

Att orka vidare... ha tålamod och tillförsikt... ge dem ett hopp om ljuset... ett hopp om en lösning... och en tro på livet...

och ändå vet jag själv hur svårt det kan vara...

När hopplösheten kommer krypande... när ångesten är som allra störst... och tårarna bara trillar ner för kinderna...

livbojen ger mer än så... den håller en över ytan...

Den ger LIVET en chans... en ny chans... och hjälp att ta sig in till stranden... till den fasta marken under fötterna...

Ni som behöver... oavsett skäl... ta emot LIVBOJEN !

för även om jag själv behöver den... ofta... så vill jag gärna vara den förste att kasta ut en till er... som behöver en...


Bilden hämtad på Nätet

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var fina ord. För nog vill vi alla att det ska finnas en livboj när vi behöver den och nog vill vi alla säkert vara denna livboj för någon som har behov av den.

Anonym sa...

Tack vännen... Känns som att du läste mina tankar... Just nu (även om min omgivning inget märker eller förstår...) så behöver jag en livboj mer än nåt annat... Så "jatack", jag tar emot din livboj...
;)

**MY LIFE** sa...

*anonym* här ovan hade kunnat vara jag
Lånar den gärna jag också
**XENA**

Anonym sa...

Det var fint sagt...då slänger jag över en till dig (((kramar om)))