2007-06-21

Blommor i håret...

Nej... några blommor i håret har jag väl knappast... men i morgon är det Midsommarafton och några jobbiga dagar, utan min blogg, ligger framför mig... hur ska det gå ?

Ni som läser här i min blogg ofta vet att jag inte är speciellt förtjust i alla dessa helger... som Jul, Påsk och Midsommar... då allt ska vara så där himla perfekt... alla ska vara glada & lyckliga...

Helger, då alla krav och förväntningar skruvas upp... till den milda grad... att det går runt i skallen av allt som BARA MÅSTE göras...

Nej, för egen del skulle jag hellre resa bort... sticka iväg till någon lugn och stillsam plats... koppla av och helt enkelt bara vara... i alla fall i rådande situation...

Men, men... jag ska inte göra er andra deppiga bara för jag har lite "problem" med dessa helger... Nej, jag vill givetvis önska er alla en trevlig helg och säger nu därför...

Ha en jätteskön Midsommar !


Det är ju inte helt omöjligt att jag tittar in senare... eller under helgen... ;-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade hit på något sätt... Hm, suttit för länge vid datorn nu...

Jo, jag tänker om det här med helger... Måste man göra som alla andra då... Kan man inte skapa egna traditioner eller leva på precis som vanligt???

Bara en tanke! Jag gillar helgerna men vill göra som det passar oss.

Anonym sa...

jag tycker inte om resterande storhelger, men midsommar är annorlunda - med rätt sällskap är det helt underbart just för att inget, inte ens vädret behöver vara perfekt!

önskar dig en glad midsommar hursomhelst! ;-)

Anonym sa...

Trevlig Midsommar och helg till dig med vännen.
Kramar om ....
vonkan

Maria sa...

En härlig midsommar önskar jag och Joakim dig!! Förstår dig fullt ut med storhelger, jag orkar inte heller med alla krav utan börjar skapa nya, egna traditioner och struntar i det som förväntas av mig. Det är ju mitt liv och jag vill leva det på mitt sätt. STOR kram till dig:)

Anonym sa...

Hej Tierra!

Tack för din fina hälsning!

Jag tror att jag förstår dig väldigt väl –

Och tyvärr kan i alla fall jag uppleva det, att traditionerna bleknar när allt kretsar kring känslolösa sammanstrålningar...
(Liksom "bara" för att det ska vara så.)

Det enda äkta och genuina, det är egentligen barnen, som budbärare. Kravlandes, med tindrande ögon, under julgranen, eller på påskäggsletning. Dansandes runt majstången, eller ja...

Trassligt det blev, men här tror jag att du förstår mig väldigt väl –

Det gör jag ju förstås inte riktigt själv, men jag börjar bli härdad ;)

Imorgon tror jag bestämt att jag ska knyta mig ett fång av sju sorters blommor, för min lilla Hilda viskade till mig, att... få se, hur var det nu?

Jag minns inte, men det lär väl visa sig. Om jag har tur ;)

Kram på dig och ha en Skön Midsommar!

Anonym sa...

Hoppas du får en avkopplande och skön helg! Känn inte pressen och kraven, gör det till din egen helg istället - gör sådant du tycker om att göra, unna dig något extra och njut! :-)

Anonym sa...

Det finns många som känner som du inför alla dessa storhelger. Jag är inte heller så himla förtjust i dem och är rätt nöjd när det hela är över.