2007-02-16

Litet inköp...

Tänk vad en del är duktiga... jag köpte häromdagen ett armband via en god vän, vars mamma gör smycken i äkta silver...

Själv har jag provat på att göra sådana där armband med tenntråd några gånger, också väldigt fina... men mina egna resultat blev inte så goda... och därför har jag köpt dem jag har i dagsläget...

Jag blev dock väldigt sugen på att köpa ett nytt & fint armband i silver, speciellt när jag fick se på ett prov för ett tag sedan...

Nu fick jag till slut chansen... och jag slog till och köpte ett jättefint, tycker i alla fall jag... dessutom föredrar jag silversmycken mer än guld, trots att guld ju sägs var finare... men det är väl troligen dock mest p.g.a. priset...


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vikten av värdet, väger tyngst när hjärtat får avgöra...

Silver eller guld... Silver såklart! Stilrent och vackert.

Och snö, det glittrar som diamanter, säger mina barn.

Synd att det bedårande köldslagna smälter, men minnet finns kvar, som en doft av vinter, nu när vi sakta skiftar säsong...

Ja, liksom från det ena till det andra, bara sådär appropå.

Vackert armband förresten, mycket snyggt!


Kram från Camilla

Anonym sa...

Ja en del människor kan verkligen skapa med sina händer.En fd,svägerskas brors sambo håller på med just sådana där hals/-armband.(hm,invecklat) Mycket fina tycker jag=)
Guld eller silver. Jag tycker om båda,men inte pga priset,snarare vad jag har på mig.Ibland är det snyggast med guld men "oftast" silver.
Ha en riktigt fin helg och håller tummarna att du inte blir sjuk.
Annelie

ANNA-LYS sa...

Nice piece!!!