2007-02-28

Förhandling...

Onsdag morgon, plusgrader utanför fönstret... inte många, men ändå tillräckligt för att den snö som finns nu ska bli så där läskigt blöt och smutsig... dessutom grått och trist ute...

Idag ska jag träffa min chef... min riktiga alltså... det är nämligen dags för förhandling... den årliga...

Jo, jag ska nämligen ha mitt årliga lönesamtal... inte för att det varit speciellt givande någon av de senaste åren dock... kan inte minnas att jag fått en enda liten lönehöjning sedan år 2002...

Hörde jag någon säga "Då är det dags nu!!" eller ?

Jo, nog är det dags nu... och det behöver inte alls vara några stora belopp... bara något som ändå visar att man gör saker & ting rätt...

Har ju ett ganska bra förhandlingsläge i år... ni kanske kommer ihåg att jag ju fick en liten utmärkelse i samband med vår kickoff i början av februari... nog borde den ge några kronor till i lönekuvertet...

Visst, jag ska inte på något sätt klaga... jag tjänar ganska så bra i jämförelse med många andra... jag har först en fast månadslön och sedan en månadsbonus... den senare är givetvis beroende på hur mycket jag jobbar, hur många timmar jag kan debitera kunden.

Men som sagt... några kronor till vore trevligt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj...
Du ser.. Ljus i horisonten och en ev löneförhöjning.. Inte illa.
Kan nog bli ett bra år ska du se.
Själv kämpar jag på.
Hunden är nytrimmad och fin.
Ska ta ut honom i gråvädret strax.
Må nu så gott du kan och var rädd om dig.
Tar nog en tur i gymet igen idag om jag inte blir för trött.
Sen kan jag ägna kvällen åt familjen. Kan behövas med tonårs strul och sånt. Tur man har stöd hemma iaf.
Cinapina

Isprinsessan sa...

Skönt att läsa att du hoppas. Att du ser en strimma ljus.

Lycka till med förhandlingen (ta till mer än du vågar...)

Värme till dig
a.