2007-04-02

Räkningar...

Suck & stön...

Jag skulle betala mina räkningar i lördags... lite sent som vanligt... och vad upptäcker jag då ? Jo, flera av dem saknas !

I vanliga fall samlar jag ihop dem... allt eftersom de kommer, i en låda... och när det sedan är dags att betala tar jag fram lådan och sätter igång... så även denna gång...

MEN... upptäcker ganska snart att något är fel... alla räkningar som borde vara där är inte där...

Jag fick lov att betala de jag kunde och har nu tillbringat stor del av morgonen med att ringa runt till olika företag och jaga fram nya...

Behöver jag säga att flera av dem lät väldigt tveksamma till min förklaring om att räkningarna kommit bort...

Fast jag tror att det kommer ordna sig nu... de flesta har lovat skicka ut nya räkningar...

Nu... tillbaka till arbetet... en stund...


P.S. Mannen på bilden har inget med inlägget att göra ;-)

1 kommentar:

Isprinsessan sa...

Tänk om de kunde säga "men det är ingen fara, betala du när nya räkningen kommer...". Fast då skulle de ju inte vara en riktig måndag.

Allt gott till dig - hela veckan
a.