2007-04-23

Obehagligt brev...

Usch & fy... jag ryser i hela kroppen... inte nu igen... VILL INTE !

I fredags när jag kom hem... så låg det där... det där kuvertet jag aldrig vill se... kallelse till folktandvården... en tid den 16:e maj...

Det får bli som vanligt... jag ringer och flyttar fram tiden... några månader till att börja med... visst måste det vara mycket bättre EFTER semestern... eller hur ?

Usch, jag vill verkligen inte går dit... bara tanken på att bli undersök gör att jag får ont i magen... krypningar i kroppen och svettas...

Har ju skrivit om detta tidigare... tror ni förstår nu om inte annat... hur stark min tandläkarskräck är... klarar inte av det...

Glöm... förträng... jag har inte fått något brev... inte nu, inte jag...

Bäst att sätta igång med dagens arbetsuppgifter... ärenden, mail och möten... jag återkommer kanske senare...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag antar att du känner till olika metoder då du har tandläkarskräck. Men jag vet att man kan få snabbsövning som ju då gör att man inte minns någonting från besöket.'
Skulle det kunna vara något för dig?
Måste vara fruktansvärt att vara så rädd.Jag förstår att man inte kan lugna dig heller.
Ha det fint, du har väl mulet som mig kan jag tro;)

Anonym sa...

å nej !!
jag lider verkligen med dig.
fast jag vill inte till tandläkaren pga att det kostar så mkt. visst, det är ju ingen direkt skön kännsla man har heller när man sitter där och öppnar munnen. hur som helst ...tycker synd om dig. men så får man se det från den ljusa sidan. tänk dig sen då när dina tänder börjar falla sönder o du har ont i munnen, visst skulle du ångra dig då att du inte gick till tandläkaren då?

Kram på dig gubben.
//vonkan