2007-04-24

Kära dagbok...

Antagligen är jag "dum som ett spån"... jag satt, som vanligt, uppe alldeles för länge i går kväll igen framför datorn... trots att jag nog egentligen borde försöka få all sömn jag bara kan...

Speciellt efter en sån dag som igår... MEN, nej då... inte lilla jag inte... och konstigt nog var jag inte ett dugg trött just då... då var minsann både kroppen & hjärnan uppe i högvarv...

Om det inte vore för att förnuftet till slut segrar... ja, då hade jag nog suttit där ännu... men, till slut började huvudvärken komma... och då var det bara att inse att det nog var dags...

Svårt det där... när man har alldeles för mycket att tänka på... när man inte förmår att varva ner och ta det lugnt istället...

Idag ska jag nog ta mod till mig och ringa tandläkaren... usch, bara att skriva ordet får mig att rysa över hela kroppen... någon sa åt mig igår att det är bra för mig att gå dit, att jag har det avklarat då...

Men min tandläkarskräck ligger djupare än så... om jag ska går dit, då måste jag nog säkerställa att jag kan få något som, helst av allt, gör att jag sover bort tiden...

Tyvärr tror jag inte Folktandvåden har just den möjligheten... så jag måste nog avboka... och sedan försöka hitta ett alternativ...

Nog om detta elände för nu... men jag lär säkert få anledning att återkomma till detta igen... lite längre fram...

Över till något mycket roligare... tekniska prylar... *fniss*

Säger inte så mycket mer just nu... men jag lovar att återkomma snart... men kan avslöja så mycket att... det har inhandlats en ny teknisk pryl (läs: leksak) och den här gången tog det bara 3-4 månader... sen sist... ;-)

Tänk vad lite shopping kan göra för humöret !

3 kommentarer:

Linnéa sa...

Brorsans ex hade också tandläkarskräck, hon hade hittat nån privat tandläkare som erbjöd lustgas till undersökningarna. Det var enda möjligheten att få henne att gå dit. Kanske något att fundera på? =)

Anonym sa...

Eller en sån där liten äcklig *nubbe* som jag fick. Jag verkligen SOV bort tiden och ett tag efter.. SÅ himla smidigt.
Önskar dig all lycka till.
En som VET hur det känns.
*pinan*

Anonym sa...

Spännande värre. Ja tänk vad lite inköp kan göra en glad=)
Ha en fin dag!