2007-04-17

Kära dagbok...

Kaos... fullständigt kaos... och trassel på alla fronter... på jobbet och hemma... överallt... vilket i sin tur leder till... att inte en enda liten simpel rad skrivs här förrän nu...

Allting började nog redan igår, som ni kanske förstått... med en röra av stora mått... under i princip hela dagen... och inte blev det bättre sen heller...

Kom, i tid, till det planerade utveckligssamtalet 16:30... och får då veta att det var tänkt redan 15:30 ! Alltså är mötet inställt... nytt försök i början av maj... vilket är alldeles för sent... *suck*

Väl hemma igen... ja, då hörs ett gallskrik ute på gården... yngsta dottern, som för tillfället bar omkring på en 11-månaders bebis, blev påcyklad av en killarna på gården...

Både dotter och bebis for i backen... resultat - näsblod och skrubbsår på den lilla bebisen och skrubbad hand, arm och ben på dottern...

Som tur var, ingen hjärnskakning för någon av dem... eller något behov av sjukhusvård...

Fast efter en stund upptäckte dottern något... som nog var mycket värre än skrubbsåren... hon hade, i fallet mot asfalten, lyckats att krossa sin, för egna pengar inköpta, fina mobiltelefon...

Hela glasrutan var sprucken... och nu kom det verkligen skrik och tårar... vilket jag kan förstå... stackarn, den första hel egna mobilen förstörd... och jag misstänker att jag nog snabbt måste se till att hon får en ny... *suck*

Konstigt nog blev resten av kvällen lugn, även så natten... så pass lugn att jag försov mig i morse och därmed fick även denna dag en jobbig start... och så har det fortsatt...

Härnäst väntar ett möte kl. 2... och jag misstänker starkt, av olika skäl, att det kommer bli ett turbolent möte... *suck*

En blogg är väl till för att skriva av sig i ? Jo, så är det nog och idag har jag väl, till slut, verkligen gjort just det... och då har jag ändå bara nämnt delar av allt som trasslat det senaste dygnet...

Frågan nu är väl... vågar man hoppas på en bättre eftermiddag och kväll idag... eller ska allt strul fortsätta ?

Kanske är det mitt öde... att det SKA vara så här... *suck*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men lilla vän. Vad är nu detta?
Tur att det inte hände värre saker med dottern och den lilla. Barnen kan man ju inte ersätta, det kan man ju göra med mobilen.

Kramar om dig och håller tummarna på att du har haft en bättre eftermiddag och kväll =)
//veronica

Anonym sa...

Nä, inte är det ditt öde inte! Bara en jämra massa trista tillfälligheter som hopar ihop sig och gör det jobbigt.

Finns det ingenting du kan göra för att få lite bättre flyt på tillvaron? Ja, alltså sånt som du kan påverka själv.
Hoppas!

Anonym sa...

Hej!
Hoppas verkligen att din eftermiddag blev bättre:)
Vilken tur med barnen, det hade kunnat gå riktigt illa.Ja mobilen var ju inte heller roligt.
Du får ha det så fint nu!

Anonym sa...

Hoppas du får en fin dag idag nu trots vädret...
Min började INTE som jag hoppats men men......
Håller med alla här.. Tur att inte barnen gick mer sönder. Mobilen går att ersätta fast det svider i plånboken.. *ryser*
Ha det så gott du bara kan vännen..
Kram
Cinapina