2007-04-09

Dan före arbetsdan...

Snön försvann igen... lika snabbt som den kom ner här i Stockholm natten till idag... och det var nog tur det... för jag kan ju inte precis påstå att det var speciellt roligt att kliva utanför dörren i morse när hunden skulle rastas...

Jaja, det kanske inte är värt att säga mer om det... risken med april månad är ju att det kan komma mer snö... innan värmen verkligen kommit hit för att stanna...

Var just ute och tog en kort paus i skrivandet... stjärnklart och kallt ute... kanske slipper vi mer snö i natt i alla fall... vore faktiskt trist om det kom ännu mer nu...

Helgen är slut, i morgon är det äntligen vardag igen... med allt vad det innebär, jobbet väntar och arbetsuppgifterna likaså...

Jag var ute en snabbis med kameran i går igen... men det blev inte så värst många bilder den här gången... bara några stycken som jag väl kanske får anledning att återkomma till senare... men jag låter dock en av bilderna få synas i detta inlägg i brist på annat...

Det är praktiskt med teleobjektiv och högupplösning... så man kan beskära bilderna i datorn efteråt och få fram fina bilder...

Nej, dags att besvara några mail... och sedan är det nog dags att göra en djupdykning i huvudkudden... klockan är som vanligt ställd på 06:00... och då gäller det att ha fått lite sömn... kanske...


Foto: Tierra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhhh vilken underbar bild.
Vet du.. Min golden jag hade förrut hon var helt *sjuk* på ekorrar.
Hon fick nos på dom på långt håll.
Sen stod hon vid träden o studsade som en stolla..
Det räckte att fråga henne..
VAR är KORREN? så börja hon söka o nog fann hon ofta en korre också.
Dom är roliga hundarna.
Den jag har nu nosar bara upp gamla tuggummin o annat skräp USCH
Ha en fin dag önskar en tok förkyld Cinapina

Anonym sa...

vill oxå kunna fota ekorrar.....dags för ett nytt objektiv!