2007-04-14

Grillpremiär...

Sol och värme... ja, precis som utlovat fick vi ju verkligen en riktigt härlig dag... inte bara här i Stockholm... utan i även större delen av landet... termometern visade hela 20 grader under eftermiddagen här på vår altan... sååå skönt...

Visserligen "missade" jag en stor del av förmiddagen... sov drygt 14 timmar i sträck, från i går kväll och fram till strax före kl 1 idag...

Eftersom frukosttiden med råge redan passerats och då kroppen inte heller var riktigt intresserad av lunch... så var det bara att kliva upp och bege sig till närmaste livsmedelsbutik... en sån här dag lämpar sig liksom bara för en sak...grillpremiär !

Inget avancerat... en bit fläskfilé, lite grillolja att marinera köttet i, en burk färdig potatissallad (ja, jag vet... borde vara hemgjord, lite grönsaker och en paket grillkorv (till den yngsta).

Jag lyckades inte sätta eld på staketet i år heller, även om det brann rejält när jag precis tände grillen... och slutresultatet med nygrillad fläskfilé, potatissallad, en grönsallad och en kall starköl kunde man knappast klaga på heller...

Det var väl i stora drag det som hänt, idag lördag... och nu sitter jag här i ensamhet, skriver några rader... huset är helt tomt, allt är tyst och än så länge har jag lyckats hålla värken i schack idag...

I morgon väntar en mindre cykelreparation... och kanske... om det blir som jag vill... kanske en tur ut i naturen... men jag ska också försöka vila, både mentalt och fysiskt... det kan behövas...

Ha en fortsatt trevlig helg !


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

Inga kommentarer: