2007-04-10

Kära dagbok...

Dags för några rader i dagboken... och ännu en kall morgon med frost på marken... men instoppad i en dunjacka och med både vantar och mössa så gick morgonpromenaden bra...

Fyra dagars ledighet avklarad men jag hade nog gärna önskat mig lite mer av vila... för kroppen har inte precis varit på sin bästa sida, värk i lederna och ont i magen... kanske en begynnande magkatarr igen... men jag får försöka kurera detta med lite lämplig medicin...

Tror jag skulle behöva lite mer av sol och värme också... kylan gör inte precis att ledvärken känns mindre... fast det är ju som det är, årstiderna kan man knappast påverka...

Hur som helst, skönt att vara tillbaka framför datorskärmen och med händer & fingrar på tangentbordet igen... ledigheten har i alla fall varit bra på ett sätt... tiden för tankar och funderingar har funnits och det känns bra...

Tror inte jag skriver så mycket mer än så just nu... ska nog ta lite kaffe och sedan försöka hinna titta runt lite bland mina vänner & medbloggare... alltid kul att se vad som har hänt sedan i torsdags...

Med lite tur kanske solen tittar fram strax... vissa små, små sprickor i molntäcket tycker jag nog att man kan se utanför fönstret... bäst att gå ut och kolla...

1 kommentar:

Milla sa...

Välkommen tillbaka efter ledigheten igen ... känner som du angående sol och värme. usch vad jag fryser hemma hos mig idag, nån har ju stängt av elementen! Men nu ska det visst komma värme till helgen, då lyfter vi näsan mot solen igen!