2007-04-12

Kära dagbok...

Torsdag morgon... ännu en natt med dålig sömn, värken i lederna tycks bli kraftigare på kvällar och nätter... jag har fått lov att ta ett flertal värktabletter ett par nätter i rad nu... för att kunna få lite lindring och sömn...

Dessvärre påverkar allt detta även magen och humöret... usch, blir så less på allt.. har tillräckligt att tänka på ändå... utan alla dessa problem också...

I morse kunde jag knappt röra ena armen och handen... samtidigt som jag nu börjat känna likande symptom i den andra... och i min rygg och nacke...

Kanske arbetsrelaterat, förslitningar av att arbeta vid en dator i många år... kanske något reumatiskt... kanske något virus som spökar... kanske bara stress och livssituation...

Vem vet, inte jag i alla fall... jag vet bara att jag är så trött på alltihop... orkar inte mer... minsta motgång gör att livsglädjen försvinner mer och mer...

Ibland gör det så ont att jag bara vill gråta... men jag biter ihop, vill inte någon ska få se hur jobbigt det är... hur ont det verkligen gör ibland... vill inte höra att jag borde gå till en läkare... jag vet, jag borde verkligen det... jag vet...

Till råga på allt... så är jag korkad nog att sitta, med mina värkande händer, och skriva långa texter i min virtuella dagbok... är nog inte riktig klok i skallen heller kanske...

Idag vill jag bara VARA... tänka på något annat, något bättre... i en annan tid, på en annan plats...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra!

Hur du än försöker gömma dig för den "smärtsamma sanningen" och flyr undan välmenande omtankar och förmaningar, så är det fortfarande bara du som kan ta det avgörande steget.

Till försoning och tillfrisknande.

Men... glöm aldrig, att jag - och vi alla som följer dig här, uppskattar din människa och det finns verkligen inga gränser för hur mycket mer omsorgsfullt du kan ta hand om dig.

Jag tror på dig - och dina förmågor!!

Kram från Camilla

Anonym sa...

Läs på min sida Tierra..
Kram Nicki

Anonym sa...

Goa vännen...
Du måste nog försöka iaf att ta tag i din värk.
Det kan ju faktiskt finnas något som hjälper.
Själv sitter jag med en värk som det inte finns något bot för alls.
Då kan jag bli lite fundersam över andra som inte försöker när det kan finnas hjälp för deras problem.
Värk är inget man önskar någon.
Du är en härlig vän och vi är många som vill att du ska få må bra och slippa ha ont.
Ska vi behöva komma o kidnappa dig för att få dig till *fabbo dotton*???
Inget illa menat.. Bryr mig bara liksom många andra.
Ha det gott.
Förkyld Cinapina

Anonym sa...

Hej vännen.
Gör mig så ledsen när jag läser hur ont du har.
Kan inte vara roligt.

Du erkänner i alla fall att du verkligen skulle behöva gå till läkaren. Så jag ska inte tjata. Själv har jag super ont i fötterna och i smalbenen. Är ju inte van att stå hela dagarna. Och det e just det jag gör nuförtiden när jag jobbar. Är skiiit skoj =D

Kram på dig. Helgen nalkas. Vart tog denna vecka vägen???

Kram en gång till =)
//vonkan