2007-11-13

Vrålande motorer...

Jo, men inte från min bil precis... men jag fick under, kvällen i lördags, agera chaufför åt min svåger... min systerson och ett helt gäng av hans kompisar... som skulle på Monster Jam i Globen...


Eftersom jag nu ändå skulle köra dem... så fick jag också följa med och titta på... och givetvis... såg jag ju till att min kamera gjorde detsamma... vilket innebär att det nu... kanske är dags att "trötta ut" er med lite bilder... igen...


Min svåger hade, via sitt jobb... möjligheten att se detta evenemang från deras loge... vilket kanske inte var en helt idealisk plats för att ta foton... men några bilder ska jag väl lyckas visa här i alla fall...


Sammanfattningsvis... var kul att se en gång... men tyvärr inget jag skulle betala en massa pengar för att se ännu en gång... för det blev liksom aldrig riktigt någon fart på tillställningen...

Globen är kanske för liten... för just denna typ av evenemang... stora och mullrande bilar kräver MER plats... nu hann de ju knappt trycka på gasen... förrän de var tvungna att bromsa...


Visst, det blev en del spektakulära hopp och några välta bilar... men höjdpunkten på den här kvällen... var nog ändå uppvisningen med motorcyklarna och deras förare... som hoppade vilt mellan två stora ramper... med 20 m mellanrum... DET var uppvisning minsann !


Jag får... som ni säkert förstått vid det här laget... fortfarande inget gjort här på arbetet... jag fastnar bara framför den här datorn... ofta och mest hela tiden...

Ha en trevlig kväll !

//Tierra


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt! Mina killar var där i lördags kväll också! (Jo, jag fick vara hemma och jobba i stället!...okay, eget val.)
Kanonfina bra bilder du tagit, jag fick bara se pojkarnas som de tagit med mobilerna och det var mindre imponerande! Skönt att se du är ute och roar dig! kram

stella sweden sa...

jo, jisses...män o deras leksaker (en uråldrig klyscha)....men nog skulle jag velat (kvinna) vart med o köra dessa monsterfordon alltid...
;)

Anonym sa...

Borthy till Stellapolaris!
Jag tror det var en tjej med, den bilen som lade sig på taket var enligt mina grabbar en tuff brud som körde! Bara de tuffaste vågar ta ut svängarna ordentligt och ta lite risker!

Anonym sa...

Håller med dej Tierra att killarna med motorcyklarna är hisnande att se. Hur vågar de? Men de försöker ju lämna ekipaget mitt i hoppet - det syns ju på bilderna, så lite rädda är nog de oxå. Angående tycke och smak håller jag med om att "betala för detta" vore inget för mej heller. Har kompisar som åker på speedway hela säsongen och har följt med nån gång men "kolla vrålandet runt-runt" i timmar är heller inte "min bag".
Bildernas kvalité är det väl inget fel på. Vet ju vid det här laget att du är en fotograf av rang.

Skön fortsatt tisdag önskar
vännen Socrate

Anonym sa...

Va kul att se och jag tar mig frihetenatt visa dom för yngsta dottern. Hennes kille var också där nämligen. Inte så bra kort???
När, någonsin har du haft ett dåligt kort. Jag blir lite avundsjuk på din talang och utrustning förstås....har ju bara en liten digitalkamera själv =(
Jättekul att se/kram