2007-11-06

Regnet bara öser ner...

Usch, vad less och trött jag är på det här vädret... att kliva ut kl. 6 på morgonen i spöregn är minsann det sista jag önskar mig...

Hallå... det är november nu... jag vill ha minst 7-8 minusgrader och 30-40 cm snö... en sån där härligt vit, tunn fin pudersnö... solsken och gnistrande kallt... jag vill lägga mig ner... på en orörd gräsmatta full av nysnö... som ett pånyttfött barn... och göra snöänglar !

Jag vill göra snögubbar stora som Globen... jag vill åka skridskor på sjöarnas frusna vatten... och dricka varm choklad ur en termos... jag vill känna på livet !

Är det bara jag som tycker att vintrarna var bättre förr ?

Här, i den kungliga huvudstaden, envisas de ju alltid... så fort den minsta lilla gnutta snö dyker upp... att skotta och ploga bort den... de vräker ut sand och salt... så att det till slut... bara blir en sån där brun-grå sörja kvar...

Man kanske skulle flytta... norrut...

//Tierra

BloggRegistret.se

7 kommentarer:

Anonym sa...

inte snö än..har för mycket som blir problem om snön hinner komma.../Anna-karin

Anonym sa...

å, allt det du beskrev om snö och vinter,
lät ju sååå mysigt.. =)
måste dock tillägga att jag måste ju bara
grilla korv över öppen eld...
det är nåt jag är uppvuxen med.
summering alltså: snö, kyla, varm choklad, korvgrillning och många vänner! =)

Kram på dig snutt.
Hoppas du känner dig bättre till mods idag.
Ha det bäst/Veronica

Anonym sa...

Härlig bild!
Jag längtar också en massa till snön och vintern!

Ha en bra dag, trotts regnet! :)

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Stor kram, vännen! Orkar inte så mycket mer just nu....

Anonym sa...

Jaaa jag vill ha snö nuuuu...de bara regnar är så less på all vatten...vill ha snö, vill höra knastret under mina skor, känna den friska härliga luften...göra en snögubbe med min systerdotter...jag vill uppleva den riktiga vintern ännu en gång i mitt liv...sen ska jag aldrig mer begära detta de lovar jag.
Varmaste hälsningar fr västkustens pärla /Anita

Anonym sa...

Håller fullständigt med dej och många andra. Hellre kallt och VIT snö än regn, rusk och slask.
Och Du-"VINTRARNA VAR BÄTTRE FÖRR -
JU FÖRR DESTO BÄTTRE!"

Vännen Socrate

Ella sa...

Så som du beskriver den så är det nästan så jag börjar längta jag med... fast i år tänker jag vara glad så läge det inte är någon snö, det blir lättare att ta sig fram då.

Kramar