2007-11-09

Inte så ofta...

Jag är inte bortskämd... inte när det gäller sånt som att få gå ut en kväll och äta en bit mat i alla fall... men igår blev det av för första gången på länge... tillsammans med ett 10-tal av mina närmaste arbetskamrater...

Vi gick inte så långt... bara till den lilla kvarterskrogen tvärs över gatan... men maten var riktigt OK och eftersom jag ju hade bilen med mig... fick jag nöja mig med två glas lättöl till maten...

Det blev inte heller särskilt sent... tror klockan var strax efter 8 när jag satte mig i bilen för att åka hemåt...

Det är verkligen skönt att få några timmar... i trevligt sällskap... att få koppla av och känna en stunds frihet... lägga undan tankar och funderingar ett ögonblick...

Jag har dock sovit lite oroligt i natt... vridit och vänt mig i sängen... och för första gången på ett tag... vaknade jag nästan en hel timme INNAN väckarklockan drog igång...

Visst är det jobbigt... man ligger där och bara väntar... stirrar rakt ut i mörkret... räknar ner minuterna... och sekunderna...

Hmmmm... ska nog ta en kopp kaffe nu... inte choklad... behöver lite koffein för att kroppen ska reagera... och sedan är det väl dags att börja jobba lite...

Ha en bra förmiddag !

//Tierra

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Morning! Ja, det kanske inte är rätt ord för mej för jag har inte seovit mer än kanske en kvart i natt pga klieriet. SKIT OXÅ! Ska försöka orka med en halvdag på jobbet så får det bli sova i soffan sen. Brukar funka för mej.
Vad kul att ni hade en trevlig utekväll och fick god mat mm.
Ha en härlig fredag!
// vännen Socrate

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Låter som om det var en lyckad kväll med andra ord!!! Synd på sömnen bara, känner igen det... Ibland så är det bara dömt att misslyckas att sova så...

Hoppas att du får en bra fredag, vännen!

Anonym sa...

Tjena!
Fint att höra att du hade en bra kväll! Jag har lite mycket runt mig just nu och bloggar/daroriserar inte så mycket pga detta. Men jag kommer åter, du vet hur det är, men jag finns här! Kram

Anonym sa...

härligt härligt!
det lät verkligen jätte mysigt
och trevligt.
sist jag var ut och åt så var jag på en
kinarestaurang. mums!!
blev jag ju hungrig.... (det blev
jag redan när jag såg bilden
ovanför du har i blogginlägget)

kramar i massor till dig vännen.
ha en trevlig helg.
själv ska jag sitta o mysa med godis =P
kram/Veronica

Anonym sa...

Va kul att du kom ut med lite trevligt sällskap. Det måste manunna sig ibland/kram