2007-11-28

Kanske i kväll då...

Nya löften... och jag sitter förväntansfull... tittar ut genom kontorets fönsterglas... väntar efter att få se snön falla... allt enligt de löften som metrologerna avgivit... på nyheterna igår...

Känslan av fallande nysnö... kylan som gör att det ryker när man andas ut... tunna flingor som sakta faller mot marken... bit för bit fyller markytan... som en tunn matta... och likt bomull... lindar in världen... det som nyss var mörkt... blir åter ljust...

Kanske kommer äntligen vintern på... riktigt nu... till slut... jag hoppas verkligen det... för december är annars en minst lika mörk månad... som november...

Jag vill se sjöarnas vatten stelna... ligga så stilla, spegelblanka och vänta... vänta på slipade skenor av stål... som med ett svagt, nästan sjungande ljud... får isen att vibrera...

Att få uppleva snön, kylan och isen... utomhus... med röda kinder sitta vid en sjö... dricka en kopp varm choklad... kanske värma sina stelfrusna fingrar... framför en liten lägereld... njuta av naturen och friheten... känna friskheten i luftens klarhet...

Ja... är förväntansfull... och längtar... efter snöfall... och ljus...

Ha en trevlig kväll och kör försiktigt om ni ska ut !

//Tierra


Den underbara bilden hittade jag på nätet... och är faktiskt ett foto !

BloggRegistret.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Länge sedan jag var här. Hur är det med dej vännen?
Ska kika runt lite på din blogg nu och uppdatera mig ;)

Ha det gott i vinter/höstrusket.

Kram på dej :D //Anna