2007-11-22

Bedövad...

Så slog den då till igen... värken i mina leder... jag ger mig f-n på att det är det här blöta, råkalla vädret som är boven i dramat...

Men nu är jag bedövad... fyllt mitt blodomlopp med tabletter... ett par Treo strax innan jag somnade i går kväll... redan vid halv 10 för övrigt... och sedan ett par stycken Eox... sent i natt... när värken åter härjade... och väckte min kropp...

Så just nu är det OK... bedövad och rörlig igen... och jag känner mig faktiskt riktigt utsövd trots allt... jag ska nog försöka börja den här dagen så positivt jag bara kan... och det känns bra...

För kan man bli annat än positiv... speciellt när man läser alla fina kommentarer jag fått... av er alla... *rodnar lite klädsamt*

Torsdag är det visst... men jag tänker stå emot mina kollegors tjat... och inte delta i en returmatch... efter förra veckans tragiska förlust i pannkaksduellen... det får någon annan göra ;-)

I morgon ska bilen äntligen till verkstan... skönt, för jag får nästan nackspärr av att försöka se ut genom vindrutan, genom eventuella "luckor" i smutsen... som jag ju inte kan få bort med de där trasiga vindrutetorkarna... säkert inte lagligt att köra omkring så heller...

Nej, som sagt... positiv start idag... det får därför bli en liten bild på en plats i solen... där jag mycket gärna skulle vilja vara idag...

Ha en riktigt bra torsdag ni också !

//Tierra

BloggRegistret.se

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra. Vad tråkigt att din värk slagit till. En ny sak jag inte visste om dej. Nu har vi en "gemensam nämnare" i våra sjukdomar. Gott i alla fall att "du väljer glädje" över dagen.
Själv vaknade jag av mig själv och 1.5 timme innan jag normalt brukar vakna med tvång, idag, vilket är mycket sällsynt. Härligt och en mycket bra start på dagen.
Ha en toppentorsdag - med eller utan pannkaksduell!
//vännen Socrate

Anonym sa...

Det låter som om någon hade behövt massage!!
Hoppas dagen blir bra trots allt!
//Jolanta

Anonym sa...

hoppas att den ger sig snart..
ja vädret är ett elände för oss med
värk och ledproblem..
försök vila dig...kram Anna-karin

Maria sa...

Jag hoppas att värken har lagt sig något nu. För mig är det också så att det kalla, blöta vädret gör det värre. Ta hand om dig! Kram

Anonym sa...

Nu killar, Socrate och Tierra börjar jag märka tankeförändringar! Vad härligt! Nu börjar ni välja glädje!

Anonym sa...

Väderomslag är en riktig bov. Hoppas du är bättre idag fredag/kram

Anonym sa...

Socrate till Borthy & Tierra:
Våjne Våjne! Har Din positivitetsbombning, Borthy, smittat av sig på mej och Tierra????? Kan väl inte vara möjligt??? Och HUR tror du att vi över huvud taget skulle kunna undgå att bli påverkade av all den "HAPPY" som Du bombar oss med???
Vad tror Du Tierra???

...för, - SMITTAD ÄR MAN NOG ALLT!

//Socrate