2007-11-13

Någon sa...

Jag har nog haft det på känn ett tag nu... och igår fick jag det delvis bekräftat... när någon sa att jag såg ut att ha tappat i vikt...

Mycket riktigt... ett kliv upp på badrumsvågen i morse visade att det också stämde... minus 4 kilo på cirka 2 månader... inte för att jag normalt brukar bry mig speciellt mycket om min eventuella vikt...

Men nu SYNS det tydligen också utåt... magen (trots en del att ta av) är mindre... smalare om armar och händer... o.s.v... ja, ni fattar säkert hur jag menar...

Ska försöka börja att äta lite bättre igen... lite mer... det behövs nog om inte annat för att jag inte ska vara så trött... så orkeslös... som jag blir ibland numera... kanske också få i mig lite mer av mineraler och vitaminer...

Det konstiga är att jag normalt gillar att LAGA mat... men inte ens det känns särskilt kul längre... jag får försöka ändra på det också kanske, börja laga mat och baka igen... sånt jag ofta gjorde förr...

Nej... nu måste jag jobba lite... ligger lite efter... så det är bara att sätta fart... försöker titta in här senare...

Ha en bra dag allihop !

//Tierra

BloggRegistret.se

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra!
Bara att konstatera att matlagning och sådant normalt trevligt är obetydligt skit just nu. 2007 är nedbrytningsåret. 2008 kommer att bli uppbyggningsåret! Strategi!
Vad kan man göra så länge? Ställa mat och sovklockan och inte fundera så mycket. Käka något, tugga och svälg när den ringer.
Det blir ju bättre snart. Eller hur? Det är redan bättre än för en månad sedan eller hur? Jäkligt mycket bättre!
Kan ändå rekomendera dig, för att inte slita ner dig totalt att ramla in på närmaste apotek och köpa en multivitamintablett att ta dagligen eller kanske "Berocca Performance" som ger evig ungdom ;-) nä, skojjar bara men det är faktiskt inte så tokigt i dessa mörka tider! Kram från mej!

Anonym sa...

Å jag som var så nöjd med min vikt... jag har också tappat 4 kilo... på två veckor. Usch. Illa. Inte bra.
/Wimsa

Anonym sa...

De där kilona ja - själv är jag glad så länge jag inte kommer över 100 (..och det var länge sen nu) .
Konstigt vad det går snabbt att återgå till matchvikten om man ibland tappat några kilon. Hade ichias i vintras och kunde bara äta stående (kunde inte sitta över huvud taget pga smärtan) och hur kul är det när alla andra sitter vid bordet? Tappade 6 kilo på 1.5 månad och tangerade 90 och var ganska tillfreds med det. Så när man börjat tillfriskna igen tog det bara ett par-tre veckor att återgå till 95-96kg.
Nog om mej.
Hoppas du kan återfå din matchvikt snart - om inte förr så är det ju snart jul och då...
Det där med "trivselvikt" är viktigt - man ska vara tillfreds med sin vikt, så länge den inte är sjuklig åt något håll.
Ha de bäst önskar vännen Socrate

Bullen Mitt I Ugnen sa...

Hej vännen!
Ja, det är ju så när man är deppad.
Man slutar oftast göra sånt man tyckte
var viktigt eller sån man tyckte var kul.
Men sånt kommer tillbaka.
Jag lovar. Du är inne i en fas just nu.

Men du skriver själv att du vill
börja baka och laga mat igen.
Kan vara ett bra sätt att tänka på annat.
Kika gärna in till mig om du behöver inspiration =)

Kram på dig/Bullen Mitt I Ugnen

stella sweden sa...

Kika absolut inte in till mig om du vill ha inspiration för jag är så in i helsike trött på matlagning att jag nöjer mig med att koka några ägg...om jag nu lyckas med det?

Anonym sa...

Hade det varit i mitt fall så hade jag tacksamt tagit emot en viktminskning. Men jag ser det sunt och hoppas verkligen att det vänder nu för dig så att du får lite ork igen. Det är hopplölst när man kommer in i en svacka och man tappar matlust och även olust för annat, men du måste försöka rycka upp dig lite.
Kram till dig