2007-11-02

Är alla helgon ?

Så där... nu är den här veckans arbetsuppgifter avklarade... snart även dags för mig att ta lite helg... dra mig tillbaka och skänka en tanke till alla dem som liksom jag har det jobbigt... just nu...

De mörka kvällarna kan ibland vara en stor befrielse... då ingen ser ens våta och rödgråtna ögon... då man kan krypa ner under täckets värmande skydd... med alla sina tankar och känslor...

Sakta men säkert tar jag mig upp till ytan igen... tilltron på livet kommer växa... och ljuset kommer åter skina även i min själ...

Jag ska nog göra besök på kyrkogården i morgon kväll... besöka framförallt min farmor och farfars grav... få en stund i stillhet... omgiven av mörkret... och kanske tiotusentals gravljus...

Sköt om er och ha en fin Alla Helgons helg !

Varma hälsningar, Tierra


P.S. Såg just detta... om nu någon, liksom jag, är intresserad... och vill ha något att göra i helgen... i Stockholm... det brukar vara kul i alla fall...

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

En stor kram till dig. Jag hoppas det snart blir ljusare ...

stella sweden sa...

Isch,,,vad vore världen om alla vore helgon?
Ospännande och outhärdlig...

Kunde inte följa med eftersom jag tillbringat lördagen med att "gräsänkla mig"...och dataspel ligger långt ner på min "saker jag inte vill ångra att jag inte har gjort innan jag dör lista".
:)

Anonym sa...

God morgon Tierra. Hoppas din helg varit ok. Hoppas tilltron till dig själv växt ytterligare. Nu gäller väl 2 steg framåt, ett steg tillbaka ett bra tag framöver men....det är bättre än förra veckan eller hur? kram