2007-11-20

Minst sagt dålig sikt...

Ibland ställer verkligen vardagens små händelser till det... som när man... precis som vanligt... är på väg till jobbet... på motorvägen... i mörker, dimma och duggregn...

DÅ... och bara just då... bestämmer sig vindrutetorkarna... att det är dags att sluta fungera... ger upp slutgiltigt... och totalt...

Har ni någon gång försökt köra i drygt 90 km/h... med rutor som är totalt omöjliga att se igenom... p.g.a. regn och smuts...

Det går inte att köra så många meter på det viset... jag fick lov att raskt försöka hitta en avfart från motorvägen... för att inte fortsätta riskera livet... och som tur var kunde jag, genom att passera 3 olika bensinmackar, ta mig fram helskinnad till jobbet i dag...

Att jag sedan knappt fått något gjort på jobbet... är en helt annan sak... och snart är det väl dags att åka hem igen... så det kan nog bli spännande... med de där trasiga vindrutetorkarna...

Tid på verkstan är i alla fall bokad nu... så på fredag... då ska Tierra ut och åka kommunalt... och likt Fantomen... vandra på gatorna som en vanlig man... Kul ? Nej, inte särskilt ;-)

Ha en bra kväll !

//Tierra

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Se det possitivt! Du kanske missar första halkan och du kanske träffar trevligt folk i kollektivtrafiken! kram

Anonym sa...

Ojsan! På fredag tar Socrate tåget till kungliga hufvudstan för att där iakttaga Tierra när han "går omkring på gatorna som en vanlig man" och går in på en bar och tar ett glas mjölk (för så gör Fantomen oxå).
I lumpen hade någon förväxlat spolarvätska och glykol och fyllt på glykol i spolarbehållaren. jag gav mig ut på biltur i det fordonet mitt i "slabbevintern" på E6'an och var mycket beroende av torkare och spolning. När jag försökte spola en gång bildades en glykolfilm på vindrutan, som gjorde den ogenomtränglig för allt vad synintryck heter. Behöver jag säga att jag stannade snarast. Fick ta snö på rutan för att lösa dimhöljet och köra in på första mack efter ca 2 mil, tömma ur spolarbehållaren och fylla på spolarvätska. VÅJNE VÅJNE! Idag skrattar man åt det och det kommer du göra oxå åt dina eskapader om någon vecka, Tierra.
Ha de bäst //vännen Socrate