2007-11-15

Utmaning...

Jag har allt bra roliga kollegor här på jobbet... de hade idag planerat in en liten kul utmaning... under lunchen... och det var inte annat att göra än att anta den... lite svårt att undvika det denna gång...

Vad det handlade om... jo, vem som kunde äta mest pannkaka !

De känner till min förkärlek till denna enkla maträtt... och hade nu hittat en värdig utmanare... som var beredd att mötas... i en liten duell... man mot man...

Tyvärr tvingas jag nu därför konstatera... att jag förlorade dagens lilla pannkaksduell... jag fick i mig 16 stycken... och min, högst värdige... motståndare lyckades pressa ner hela 20 !!

Nu ska jag dricka lite kaffe... och försöka smälta maten...

//Tierra


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

BloggRegistret.se

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig tävlat i pannkaksätning, dock i plätt-ätning. Det var min stackars farmor som stod för stekningen till mig och en kusin. Jag åt 72 stycken...

Anonym sa...

ha ha ha ha...!!!
ni är ju bara för söööta =)

synd dock att du förlorade.
men du får ta revanch snart ;)

kram på dig/veronica

Milla sa...

Men det var det värsta vilka pannkaksfanatiker!
Jag har idag ätit TVÅ pannkakor på lunchen och jag är fortfarande mätt flera timmar senare!! Var det grädde och sylt till också ?!!

Anonym sa...

Jag tog mig friheten att lägga din blogg som länk hos mig...

Anonym sa...

Hade du inte druckit mjölken som mättar till hade du vunnit...det var oruttinerat må jag säga! Din polare var en värdig vinnare, välja äppeldryck till maten att smutta på! Bättre lycka i dag Tierra, det är bra att de tävlar i dig mat på jobbet :-D Kram

Anonym sa...

16 stycken! Jag är imponerad! Bra jobbat! Hur mådde du efter detta?!
kram på dig

Anonym sa...

Härligt att höra. Då vet jag dessutom att du fått i dig mat så det räcker ett tag=)