2007-11-08

Låt det komma bara...

OK... nu får den mer än gärna komma... den där snöstormen som Aftonbladet skriver om... jag är förberedd... dunjackan framme... nya kängor inhandlade... mössa & vantar ligger förberedda i garderoben... långkalsonger likaså... och vinterdäcken sitter på bilen... sedan en dryg vecka tillbaka...

Det enda jag begär... och det är med tanke på hur det brukar bli här i Stockholm... att nu ALLA andra bilister också bytt till sina vinterdäck... och att våra "kära vänner" på Vägverket nu gör sitt jobb... och får undan den värsta snön från vägarna tillräckligt snabbt...

Så över till lite jobbsnack... om inte annat för att hålla tankarna på något annat en stund... behövs också ibland...

Det har varit några intensiva veckor här på jobbet nu... med mycket nytt som lanserats på Internet för den kund jag arbetar med... och dessutom en hel del efterföljande problem... men just nu känns det ändå förhållandevis stabilt...

En liten belöning för allt nedlagt arbete... framförallt för teknikerna som delvis jobbat både natt & dag... blir en liten gemensam middag ikväll... med både mat och dryck... kan bli trevligt...

I övrigt är det bara att jobba på... det är som sagt knappast något lugn som råder... och det dyker hela tiden upp nya små uppgifter & problem som behöver hanteras...

Så det är kanske bäst att jag sätter fart nu... får försöka hitta några minuter lite senare... och kanske skriva mer då...

Ha en trevlig torsdag !

//Tierra

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Du är duktig du!!! Jag halkade omkring imorse med gympaskor, intre så bra fäste:)) Men jag överlevde... Maken gick ut och la om till vinterdäck på min bil igår kväll, sent men till sin bil kom han på att han måste ha två nya däck så därför har han knyckt min, på order av mig såklart:)))

Mina vantar ligger i min bil som maken har:( Men det går ju att ha händerna i ärmarna på jackan:))

Så det löser sig i alla fall men jag blir så avis på er förberedda människor i år, här brukar vi vara det för det mesta men inte i år:((

Ha en fin torsdag och slit inte ihjäl dig med jobb:)!!!

Anonym sa...

Förberedd...
njae... ungarna har allt de behöver,
men jag saknar vinterskor =(.. ska ta mig
råd snart hoppas jag.

På tal om jobb.. så fick jag jobbet
jag var på intervju för några veckor sedan. =)
Fick reda på det igår.
Nästa vecka på onsdag ska jag börja.
Läskigt jue! =)

Ha det great vännen.
Hörs snart.... hoppas jag.
Kramar/Veronica