2007-11-21

Kompakt...

Jo, jag lyckades köra hit till jobbet idag också... men det var liksom i går... med livet som insats... men vad sjutton ska jag göra...

Ännu en sån dag då den kompakta, grå och blöta senhösten gör sig påmind... och just nu kan väl knappast en enda människa gilla detta eländig väder... *håller tummarna för snö snart*

Hur som helst... idag måste jag verkligen försöka få något gjort här på jobbet... mina kollegor har redan kastat undrande blickar ett tag nu... men jag tror knappast de begriper ändå... vad som försegår bakom fasader och höga staket...

Fast å andra sidan... vad bryr jag mig om det... det är viktigare att jag själv VET... och även om detta är just mina och högst egoistiska tankar... så måste jag fokusera än mer... på det som är viktigast... att komma framåt... se livet och möjligheternas ljus...

Som sagt... jag måste jobba lite nu... skrivandet får vila en stund... men jag kommer nog alltid tillbaka... just för att ordens mening har en enorm betydelse... och de, många gånger... kan vara skillnaden mellan... det ena... och det andra...

Jag hoppas ni får en fin onsdag !

Varma hälsningar, Tierra


Foto: Tyvärr... är det INTE jag som tagit bilden... men den passar liksom...

BloggRegistret.se

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra.
Jag är lite i samma sits som du med vardagen, jobbet, skrivandet, ja allt. Jag finns här, det vet du även om jag försöker fokusera lite på vardagslivet utanför datotrn just nu. Kämpa på och försök att välja glädje då det är möjligt (som oftast är det möjligt). Kram från Borthy

Anonym sa...

Jag är glad att du kommer tillbaka till skrivandet. Dina ord fängslar mig och särskilt ihop med dina fantastiska bilder. Kramar...

Anonym sa...

Min kära vän

Man gör vad man måste, och mitt måste var att hålla mig borta ett tag från både blogg och dator för att överhuvudtaget bli "normal" igen..kommer saktiliga tillbka igen men dock inte tillbka i samma omfattning som förut.

Ha en så bra fortsättning på onsdagen som är möjligt min vän../Magnus

Anonym sa...

Hej min vän

Hoppas du måsr bra, du vet nog att jag känner ganska lika som du själv. Jag tog en time out från både dator och blogg för att jag kände att det upptog alldeles för mycket tid från mig själv och från min familj..men nu kanske jag har hittat tillbaka litegrann.

Ha en jättebra fortsättning på onsdagen..och tack för dina fina kommentarer på min anspråkslösa blogg..din vän/Magnus

Anonym sa...

Det viktigaste är att lyssna på sig själv. Känna efter och ta det till sig.Vad andra tycker och tänker spelar mindre roll.
Jag hoppas du snart ska känna dig "alert" igen.
Ta hand om dig/kram

Anonym sa...

tassar in...jag vet att jag inte är så synlig så ofta..jag vet att jag är dålig på att kommentera..men du vet var jag finns..och jag hoppas att du kan känna mitt stöd mitt i allt.../ kram Anna-karin