2007-11-09

Måste vara ärlig...

Jag tappade fotfästet för en liten stund idag... jag måste vara ärlig att berätta det... men jag återfick det snabbt igen... även om de skälvande tankarna och orden finns kvar i periferin...

Det ligger redan nu bakom mig... jag andas in och ut... och jag tar återigen sikte framåt... jag SKA se framåt...

Nu väntar en helg igen... med blandade händelser & små uppgifter bakom fasadens hårda yta... och kanske finns tiden för att skriva... stycken med texter och ord...

Söker lite frihet... tid att känna... både sorg och glädje... tid att få bearbeta... att se det som har betydelse... EN enda...

Ha en riktigt skön helg !

//Tierra

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

stella sweden sa...

- fortsätt andas för fan...du har inget val...
;)

Ha en trevlig helg själv du med!

Anonym sa...

Ha en trevlig helg själv. Nu stänger jag ner burkskrället för denna dagen =) o går till en annan burkskrälle som heter TV.

Anita

Anonym sa...

Vad härligt att du hittade fotfästet igen! Livet är fullt av tappade fotfästen...... men också av stunder där allt stämmer, är på plats och vägen framåt är tydlig! Och ibland hittar man en helt ny väg när den gamla svajat.....

Här är det just nu 5 grader kallt, snö och sol - vackert så det nästan gör ont.

Skaffa dig en riktigt skön helg du också!
kram

Anonym sa...

Hej Tierra! Socrate här. Vet du - jag tänkte genast på Martin Stenmarks hit "BLUNDAR" när jag läste att "du tappat andan" . Gillar hans ordval i den låttexten och även dina små, korta, med punkt-punkt-punkt, sammanbundna meningar. Får intrycket att du riktigt tänker efter innan du skriver ned varje ord. Ta det varligt i helgen och se till att ANDAS LUGNT! Själv ska jag byta till vinterdäck på TVÅ bilar idag och gå och höra Simon Ådahl i kväll. En trevlig sak, då det inte blir så många sådana tillfällen för mej numera.
TA VÄL HAND OM DEJ I HELGEN
önskar vännen Socrate

Anonym sa...

...glömde ju skriva att bilden idag var - som vanligt - klockren.
Att välja bild till blogginlägg kan i sanning vara en grannlaga uppgift. "En bild säger ju som bekant mer än tusen ord".

//Socrate