2007-11-06

Lever på choklad...

Jag har hittat en ny "drog"... har lagt kaffe & koffein åt sidan för ett tag... dricker bara choklad för tillfället... varm choklad...

Jag lever på varm choklad helt enkelt... jag äter eller dricker egentligen inget annat... förrän till middag... vilket ju kanske inte är helt bra... men så är det och så blir det...

Dessutom... om man läser artiklar som den här i Aftonbladet... så känns det ju inte alls särskilt konstigt... att äta eller att dricka mycket choklad... Mmmmm...

Men visst... även om man (läs: jag) "petar i sig" en eller annan liten chokladkaka (läs: 200 g)... eller dricker ca 6-7 koppar choklad under en dag... så behöver nog kroppen en del andra födoämnen också...

Nu har ju kanske de senaste veckornas humör... inte varit det bästa direkt... och det brukar innebära ett kraftigt illamående bara av att äta minsta lilla bit... och därmed mindre ätande...

Just nu sitter jag dock bara och längtar... efter en stor kopp rykande varm choklad... och en hel trave med nybakade bröd... smör & ost... sittande i en soffa... i lugn och ro...

Se ut genom fönstret... där vissna solrosor fortfarande står... och få njuta av den goda, stärkande chokladen... i min kopp...

//Tierra

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag lever på chips, får inte i mig något annat allt annat är skit.

Din nya vän Anita

Anonym sa...

Visst var vintrarna bättre förr. När byxbenen blev stela av kall snö och änglarna på marken gnistrade av solen som reflekteade sig i den orörda snön.När djurens spår gick att finna och man helt stelfrusen kunde slänga sig på hallgolvet, för att få hjälp att dra av dom genomsura termosbyxorna. När benen sedan sakta började "sticka" sig varma medan man drickandes varm choklad och den goda limpsmörgåsen snabbt försvann i halsen....det var tider det =)
MEN:: vad gäller skridskoåkningen,så gjorde jag det hellre än bra...
hälsar "lädret" Johansson
Ta hand om dig...och något annat än choklad kanske du behöver få i dig/kram