2007-11-08

Schulmans krönika...

Man kan ha många synpunkter på Alex Schulman... och jag tillhör definitivt INTE dem som uppskattar det han oftast skriver om...

MEN... just den här gången... är jag nog faktiskt böjd att hålla med honom... till stor del... läs själva hans krönika här...

I ärlighetens namn ska jag väl också säga att jag bara tittat in som hastigast på Facebook... och jag kan ha förståelse att det är ett bra sätt för många att bygga sociala nätverk... men jag, personligen, avstår nog från detta med Facebook...

Jag vill absolut inte trampa... någon endaste en på tårna... genom dessa rader... alla är vi olika och det är tur det... annars vore livet ännu mer trist... än vad det är ibland...

Att skriva blogg är något helt annat tycker jag... och det lär jag nog fortsätta med... lång tid framöver... just för att det är ett så starkt behov, hos mig, att få skriva... och för att det finns massor kvar att skriva om...

Nu ska jag strax ut och äta lite mat med jobbet... men jag lär, min vana trogen... titta in här i morgon igen...

Ha en trevlig kväll !

//Tierra


Foto: www.fotoakuten.se

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

BARISTAN sa...

sweet blogg, jag gillar den

http://baristasnack.blogspot.com

Anonym sa...

Hej Tierra.
Vi verkar ha en del gemensamt. S� h�r var det f�r mig. Jag blev s� j�kla f�rbannad p� Alex f�r ett tag sedan, r�kade l�sa n�gra pestiga rader han skrev. Jag blev irriterad s� att det satt i hela dagen och s� skrev jag om det i bloggen. Sedan blev jag f�rbannad p� mig sj�lv att jag gjorde precis s� som jag inte uppskattar att han g�r, skrev skit om n�gon annan i bloggen s� jag skrev en (och menade det) "offentlig" urs�kt till honom i min blogg (inte f�r att han n�gonsin skulle l�sa den men �nd�)!
Ang�ende facebook s� sade jag precis samma sak som du, aldrig i livet men s� blev jag "inbjuden" av en v�nninna att g� med och vips s� hade jag en facebooksida men �rligt talat, jag har absolut ingen aning om hur det funkar och jag fattar inte n�jjet med den. Blogg �r min grejj ocks� Hoppas du har en fin utekv�ll med jobbet! Kram

Anonym sa...

Hallå Tierra. Hoppas kvällen med jobbarkompisarna blev trevlig. Själv kan jag inte sova - eksemet kliar för mycket - så jag bloggar lite en stund efter midnatt. Ska kanske kolla på NYPD Blue om en stund. Har följt den serien sedan den startade i svensk TV och måste säga att inte är han tvålfager Dennis Franz - Sipowitz alltså - men en sjutusan till skådespelare är han. Håller med dig om att Alex S. hade en poäng med sin krönika, även om min, liksom din, erfarenhet av Facebook är mycket begränsad, men vill även hålla med Dig om att vi lever i en fri värld och alla har rätt att pyssla med sånt som inte skadar nån annan eller dem själva.

Sköt om dej och ha en skön fredag
// Vännen Socrate
.

Anonym sa...

Va kul att du satt in ett litet klipp. Jag brukar sätta in som du märkt på min sida. Sen när jag är sugen på att höra något, så är det ett snabbt sätt att få fram det =)

Jag brukar nog inte läsa Alex krönika, men gjorde det nu. Jag håller med dig här, av den enkla anledningen att jag gick med i Facebook efter en förfrågan av en kompis.
Jag förstår ärligt talat inte heller vitsen med att vara med. Det är precis som han säger. Jag har t änkt avregistrera mig, men det har inte blivit av. Istället ignorerar jag den så länge.

Jag hoppas du har en skön natt och att du får en fantastisk fredag följt av en härlig helg.
Kram till dig