2007-11-23

En vanlig man...

Så har jag då anlänt till jobbet igen... denna dag på ett lite annat sätt än jag brukar... precis som jag skrev härom dagen...

Jag har ju... likt Fantomen... vandrat på stadens gator som en vanlig man... d.v.s. jag fick ta pendeltåg och buss hit... eftersom bilen nu är inlämnad för reparation...

Måste säga... att det INTE är någon vidare "upplevelse"... att åka kommunalt... det hostas och snörvlas i varenda hörn...

Det är ju kanske inte särskilt förvånande... att folk får alla möjliga sjukdomar och förkylningar... på grund av alla virus och bakterier som "hoppar" runt på bussen eller på tåget...

Jag kan ju i alla fall skylla på detta... när jag åker där ensam i bilen till jobbet... och faktum är... att jag nog sällan eller aldrig är hemma p.g.a förkylningar eller liknande...

Fast... det kan ju också bero på att jag är dum nog att gå till jobbet även när jag är lite förkyld ;-)

Till er som är sjuka just nu - Krya på er !

Till er ALLA - Ha en bra dag !

//Tierra


Bilden av Fantomen, som jag fann på nätet, är målad av Hans Lindahl

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack vännen =)
... jo jag börjar bli fri från förkylningen nu.
Har inte ont i halsen längre men jag
är hes och lite täppt i näsan.

Jag har jobbat fasstän jag har varit förkyld...
mina två dagar på mitt nya jobb.. har gått bra trots allt.

Hoppas du också har en bra dag.
Jag är barnledig nu ja... skönt. =)

Kram på dig och trevlig helg!!!!
/Veronica

Anonym sa...

Jag blir väldigt fascinerad över de människor som orkar åka kommunalt i Stockholm dag efter dag. När jag är upp åker jag sällan när det är rusningstrafik. Men denna trängsel och dessa sura miner. Jag älskar att åka till Stockholm och vara där. Men jag skulle nog inte klara av att bo och jobba där. Kramar...
http://gisan.blogg.se/1194272480_sucka_mitt_hjrta_men_.html

Anonym sa...

Det var en lite fånig men söt bortförklaring till varför vi åker bil till jobbet...sade hon som tycker att det är såååå ansträngande att ta en promenad på 10 minuter på morgonen för att komma till pendeln! Vi har nog lyxproblem!
Kram från en alltid bilburen Borthy...tyvärr..