2006-10-31

Tänkvärt

Jag påminner nog mer om en gammal luftballong...

Ni vet en riktigt sliten en,
den är lagad lite här och där
med lappar och det pyser ut lite luft.

Men den funkar.
Jag flyger omkring nånstans
bland molnen och pyser och läcker,
har ingen aning om var jag ska ta vägen
för nån karta finns det inte där jag är,
så jag bara njuter av färden!

Visst dyker det upp lite fåglar här och där
som skriker åt mej om åt vilket håll jag ska,
men jag hör dom inte.

Dom försöker göra fler hål på ballongen med
sina näbbar så att jag ska sjunka men jag blåser
bara i mer luft och håller mej kvar.

Det enda som kan få mig ner igen
det är om nån skjuter ner mig.

Så SNÄLLA, SNÄLLA skjut inte ner mig än
jag vill vara kvar här ett tag...

- Okänd författare -

2 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon vännen =)
Inte skall någon skjuta ner den vackra luftbalongen inte..kommer inte på tal,
balongen måste få landa när den själv vill =)

Ha en bra dag, kramar om nin go´e vän och ställer en frukostkorg här + lite frukt =)

Anonym sa...

Hej Tierra..
Nej då ingen risk..
Häxan Shalima flyger snarare bredvid dig..
Kramar om dig.. Nicki/Shalima