2006-10-05

Så besviken...

Jag var tvungen att samla tankarna lite innan jag skrev detta...

Vet inte vad som känns värst... att jag fick kritik från min närmaste chef igår eftermiddag... eller att orsaken till denna kritik var att en, normalt sett god vän och arbetskamrat, framfört vissa synpunkter till sin chef och som sedan kontaktade min...

Jag blev oerhört ledsen... och besviken på min arbetskamrat, detta var andra gången på ett halvår och jag vet att vi normalt sett är väldigt överens om olika saker & ting inom vårt arbetsområde... och även privat...

Men att nu igen, och helt oväntat, få höra denna kritik kändes väldigt hårt... och jobbigt...

Efter förra gången hade vi ett långt samtal och det mesta visade sig vara rena missförstånden och vi lovade då varandra, att om något liknande hände igen, så skulle vi reda ut det tillsammans... inte "skvallra" för närmaste chef...

Vet faktiskt inte vad orsaken denna gång är... eftersom vi inte haft några "konflikter" eller annat där jag kan se en orsak... och med tanke på att den här personen och jag faktiskt jobbat, mer eller mindre, i nära samarbete under snart 8 år... ja, då hade man väl kanske önskat att vi fått prata om det istället...

Som sagt, känner mig väldigt besviken på personen i fråga och jag vet inte just nu om jag kan lita på vår vänskap och arbetsrelation längre... det är väldigt trist och jag blir ärligt väldigt ledsen av det som hänt...

Ja, det känns tungt idag, detta var en person jag litat på och haft förtroende för... men nu... vet inte längre...

Återkommer...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vänner går inte bakom ryggen på en så där. Och efter åtta år tycker jag nog man borde kunna prata med varandra och inte via en chef.

Och du, tänk inte för mycket på om och varför. Ställ personen till svars, om du orkar. Berätta att du blev besviken, ledsen... Kanske inte idag, eller imorgon. Men senare... Det brukar kännas bra att få ur sig det man känner.

Ta hand om DIG
a.

Anonym sa...

God morgon vännen =)

Det var tråkigt att höra...tänk att det skall förekomma sådant...det är sååå tråkigt...dessutom då det är en god vän som man kännt en längre tid och litar på...

Det var verkligen tråkigt, känner med dig min vän =)

Ha en bra helg,
och försök koppla bort detta under helgen, det är inte lätt, men försök =)

lämnar en korg full med helgmys till dig och familjen =)
Kramar, din vän Tant Rut

Anonym sa...

Folk är idioter!
Förmodligen försöker din "vän" skaffa sig pluspoäng hos sin chef genom att göra sig bättre på din bekostnad.
Rövslickeri kallas sånt också.