2006-10-03

Tisdag 21:45...

Kväll igen, sitter fram för datorn igen... var ute nyss och tog ett bloss... ett stilla höstregn faller över hustaken i området... och mörkret är kompakt...

Verkar som om folk sparar på el, för det är inte många lampor som lyser upp... vilket gör höstmörkret än mer kompakt...

Det är minsann inget vidare att vara ute nu... mörker KAN vara ok... men det här, på hösten, tycks krypa intill en, uppsluka all ens energi... mycket mer påtagligt en mörkret annars...

Klockan passerade 21:45 för en stund sedan... och jag VET... att jag kommer nog vara kvar här ett tag till... inte för att jag måste vara det... men ändå...


Sov Gott !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja höstmörkret kan verkligen kännas kompakt =)

Ha en bra dag,
lämnar en frukostkorg =9
kram, din vän Tant rut

Anonym sa...

Jösses!
Har du lyckats plåta månen så tjusigt!?
Jag försöker gång på gång men lyckas bara få till nån diffus lysande boll utan rester av berg och annat.
Stativ?

Anonym sa...

Har redan svarat Aniara i hennes blogg, men för er andra... Denna bild har jag INTE tagit själv... tyvärr ;-)

Alla blogginlägg där jag själv tagit bilden har en liten text längst ner som just meddelar detta. Bara så ni vet :-)

Ha en fin torsdag !

//Tierra