2006-10-17

Mörker...

Nu är vi minsann där... i den där perioden... när det är MÖRKT när man åker till jobbet... när det är MÖRKT när man åker hem igen...

Nu längtar jag efter SNÖ... den som gör det lite ljusare igen... gärna kallt också, så där "lagom"... 5-6 minusgrader... så det inte bara blir slaskigt och grått...

Kylan kan man klä sig mot... värre med kyla och blöta... då är det nästan omöjligt... att hålla emot...

Fast, just nu... drömmer jag mig ändå bort... långt bort... till en annan kontinent... inte svårt att ha en längtan efter... så här års...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hösten kan också vara så alldeles vidunderligt VACKER och vilsam min vän...!
Allt går in i vila...laddar batterierna...och gör sig redo inför ljusets ankomst nästa vår..

Tänd ljus! På morgonen...på jobbet!...på kvällen vid tv´n..överallt!

Å försök att hålla ett stort varmt rött ljus tänt djupt inne i din själ och i ditt hjärta..Samla på ljuset från möten med härliga människor! Bunkra värme..

Tänder ett ljus för dej här på mitt skrivbord.
Önskar dej en god dag min vän!

//Mia