2006-10-16

Äta bör man...

Som ännu ett i raden av små personliga "avslöjanden" har idag turen kommit till det här med mat... och det är väl lika bra att erkänna på en gång...

Jag GILLAR faktiskt att laga mat !


Och då menar jag inte att steka upp lite djupfrysta köttbullar och koka en kastrull med snabbmakaroner, även om detta också kan vara gott ibland.

Nej, jag gillar att laga mat på riktigt... med bra råvaror, kryddor och grönsaker. Låter väl kanske som en riktig "husmor" nu... men jag tycker faktiskt det är KUL och jag försöker verkligen, så ofta jag bara hinner & kan, att laga maten där hemma.

Det enda jag inte riktigt lyckas med är nog fisk, annars tycker jag att det blir riktigt bra med det mesta, både kött och kyckling.


Dessutom tycker jag det är ganska roligt att prova nya recept... eller så hittar jag på något helt eget, allt beroende på vad som finns in kyl & frys för tillfället.

Mina egna "recept" blir just av detta skäl mest av engångskaraktär, men vad gör det... bara lite mer spännande kanske... och till synes "samma" rätt kan ha fått en helt annan smak nästa gång...

Hmmm... blev allt lite hungrig bara av att skriva detta... kanske dags att inventera kylen senare ikväll och se om man kan skapa något nytt "mästerverk" ;-)

Inga kommentarer: